Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Google+, wie doet er mee?

Beste (ex-VK-) bloggers,

Dezer dagen heb ik Google+ uitgeprobeerd. Dit is een alternatief voor Facebook. Google+ is veel discreter omdat je ‘contacten’ ingedeeld kunnen worden in ‘circles’. Zo kun je een ‘circle’ voor familieleden, vrienden of kennissen maken. Een ‘circle’ voor VK-bloggers kan natuurlijk ook. Het is vervolgens mogelijk om om je messages alleen binnen een of meerdere circles te plaatsen, zodat alleen die ‘contacten’ die in de betreffende circle zitten je boodschap ontvangen in hun stream.

Verder is alles net zoals bij Facebook. Je kunt chatten, links, foto’s en video’ plaatsen en nog veel meer. Ook is het aantal te gebruiken letters zonder limiet. Kortom het is veel gebruikersvriendelijker dan Facebook. Bovendien is er geen reclame !

Ik ben heel enthousiast over Google+ en hoop dat er gauw meer bekenden Google+ gaan gebruiken.

Op het moment heb je een uitnodiging nodig voor Google+. Wie daarin geïnteresseerd is stuur ik graag een uitnodiging.

Zelf ben ik te vinden op: https://plus.google.com/116664549593067803575/posts

Groet,

Marleen

 

20 Reacties op “Google+, wie doet er mee?

  1. antoinetteduijsters juli 19, 2011 om 14:57

    Al weer veranderen, nee, bovendien is de groep van mij maar klein.

    • Marleen juli 19, 2011 om 15:08

      Antoinette, ik weet nog niet of ik verander, voorlopig houd ik beide accounts aan, maar Google+ heeft wel mijn voorkeur. Google+ is nog in een testfase, maar eigenlijk werkt alles al.

  2. Fokk(i)o juli 19, 2011 om 15:03

    Ik heb je toegevoegd. Ik ben ook erg enthousiast over Google+ en verwacht er veel van.

  3. Aad Verbaast juli 19, 2011 om 18:11

    Ik wacht maar even af. Zoveel tabjes inmiddels openstaan om de versplintering van de VKbloggers nog enigszins bij te houden.. Niet meer bij te houden haast.
    Maar wie weet komt het er ooit nog eens van.

  4. Glaswerk juli 19, 2011 om 20:08

    Ik neem aan dat nog niemand de rol op zich heeft genomen om ook op Google+ chaos uit orde te scheppen, dus stuur maar een invitatie😉

    • Marleen juli 19, 2011 om 20:12

      @Glaswerk, zo mag ik het horen ! Het is even wennen, maar als je facebook kent dan wordt het wel wat makkelijker. Komt-ie…

  5. kuifje simon juli 19, 2011 om 20:11

    Ik zal het morgen eens in de kroeg bespreken met ‘les garcons’

  6. Henk juli 19, 2011 om 20:39

    we gaan het eens proberen.
    grHenk

  7. gusbolden juli 19, 2011 om 23:33

    Marleen, doe me nog een keer die uitnodiging, ik ben geloof ik die mail kwijt? Of die staat op de andere (ouwe) comp. Kweet niet precies. Ben heel benieuwd. Okay?

  8. gusbolden juli 19, 2011 om 23:35

    gusbolden? Gus Bolden!!! Dat moet wel ff anders op Google +🙂

  9. 100-woorden juli 20, 2011 om 03:01

    Sociale netwerken en discreet in één zin?
    Het lijkt me een contradictio in terminis, maar goed, veel slechter dan facebook zal het wel niet zijn.
    Overigens geeft Google+ op het moment aan dat men een capaciteitsprobleem heeft.

  10. Aad Verbaast juli 24, 2011 om 18:35

    Heb je deze blog van vandaag al gelezen?
    http://www.projectcafe.co/2011/07/google-verwijderd-massaal-gebruikersaccounts-zonder-uitleg-al-je-data-weg/
    Wees gewaarschuwd. Ik wacht het nu zeker maar even af allemaal..

    • Marleen juli 24, 2011 om 18:50

      @Aad, dankjewel voor de waarschuwing. Ik gebruik veel services op Google, maar heb eigenlijk niet echt veel data opgeslagen. Gisteren las ik dit al: http://www.twitlonger.com/show/bt5akp een link waar ook Sam naar verwijst. Heel erg. Toch kun je je Google account alleen voor Google+ gebruiken: dan heb je eigenlijk niets te verliezen🙂

  11. Aad Verbaast juli 25, 2011 om 10:33

    @Marleen: == Toch kun je je Google account alleen voor Google+ gebruiken: dan heb je eigenlijk niets te verliezen ==
    Ik begrijp uit het artikel dat gmail ook gekoppeld is aan het googleaccount.. Maar het fijne weet ik er ook niet van, want ik heb geen googleaccount, en gebruik gmail ook niet. Ik hou niet zo van al die koppelingen..
    P.S. ik zag je vraag aan oba al trouwens.

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

