Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Welkom op mijn nieuwe blog

blogverhuizing

Aangezien het Volkskrantblog per 1 Maart 2011 gaat sluiten, heb ik nu hier bij WordPress een nieuw blog aangemaakt. Mijn voorgaande blog is hier te vinden. Ik hoop van harte dat velen mij zullen kunnen terugvinden en dat het verkeer net zo levendig blijft als op het Volkskrantblog.

Mijn berichten gaan hoofdzakelijk over het laatste nieuws op het gebied van biologie en meer specifiek over de evolutie van leven. Daaronder valt het ontstaan van de eerste macromoleculen en de mogelijke plaatsen daarvoor op Aarde zoals de hydrothermale bronnen, de verhoudingen van bacteriën, virussen en eukaryoten bij het ontstaan van de eerste autonome replicators, de rol van de eerste fotosynthetische organismen bij de vorming van de atmosfeer en al het overige nieuws met betrekking tot het leven en haar balans zoals we dat nu kennen. ‘Op zoek naar de klepel’ vroeg om een levendige discussie zoals die tot nu toe altijd enorm bijdroeg aan het kwaliteitsgehalte. Ik hoop dat de reacties opnieuw veel zullen bijdragen.

Een hartelijke groet aan alle ‘oude’ bekenden en aan nieuwe bezoekers.

115 Reacties op “Welkom op mijn nieuwe blog

  1. Antoinette januari 8, 2011 om 20:26

    Mooi Pierra, als ik erachter kan komen hoe het werkt, maak ik ook een blog op wordpress. Dan komen we elkaar wel tegen.
    Groetjes Antoinette

    • pierraveneta januari 8, 2011 om 20:36

      Hoi Antoinette, welkom! als eerste op mijn nieuwe site. Het is allemaal best lastig, zelfs antwoorden duurde even. Ik kan WordPress wel aanbevelen. Vooral niets downloaden, dat hoeft nl. niet. Succes ! en tot gauw.

  2. ing St Hawk januari 8, 2011 om 21:42

    Pierra,

    Dat zal even wennen worden.

  3. pierraveneta januari 8, 2011 om 21:51

    Vooral de links. Je moet dan iets doen met <a href, dan de link en haakje sluiten of zoiets.

  4. Aad Verbaast januari 8, 2011 om 21:59

    Goed gedaan. Ik had ook al een paar maanden een wordpress blog geopend. Als verzekeringspremie, die zich helaas al gauw uitbetaalde.
    Ik ben nu bezig de blogs over te zetten. Ik schat 100 uur werk.. Pfff..
    https://aadverbaast.wordpress.com/
    Helaas lukt dat niet met de reacties.
    Succes..

    In februari zal ik wel een blog maken met een lijst met plekken waar bloggers naar toe verhuist zijn.
    Deze staat er al op.
    Vind jij er nog meer, laat je me het dan weten?

    • pierraveneta januari 8, 2011 om 22:22

      Zodra er anderen voorbij komen met nieuwe blogsites laat ik het je weten. (zie ook mijn reactie op het oude blog).
      Leuk dat je er was.
      (Hoe krijg je nu je avatar op je browser’flapje’?. Sorry ik weet niet hoe het heet).

    • pierraveneta januari 8, 2011 om 22:33

      Welkom Tsjok, je bent hier en daar…de oversteek is gelukt ! Nu kunnen we weer verder bloggen al zal het even wennen zijn met de linkjes. Eens kijken of ik naar mijn oude blog kan linken. Juist, je moet dus in bewerken gaan en de tekst selecteren waarnaar je wilt linken door ‘link’ te klikken. Lastig maar het werkt.

    • Tsjok De Clercq januari 8, 2011 om 22:39

      OK
      Ik vraag me nog iets af
      Kan je ook gemakkelijk en gebruiksvriendelijk illustraties plaatsen op je nieuwe blog ?

      In de reacties kan dat alvast niet

    • Tsjok De Clercq januari 8, 2011 om 22:35

      Oei een dubbelberichtje ….

      ’t Lijkt een beetje op een duplicatie en een redundantie
      Zouden er ook gefronloade vige’s of iets dergelijks , kunnen zitten in de htlm codes ?

    • pierraveneta januari 8, 2011 om 22:43

      Geeft niet. Nee, geen vige’s hier. Benieuwd waar die nu naar toe verhuizen.

  5. pierraveneta januari 8, 2011 om 22:50

    Ha, ha….
    in het bericht zelf is het geen probleem foto’s te plaatsen, maar of dat gaat lukken in een reactie? Misschien hieregeltje

  6. Barbara Jansma januari 8, 2011 om 23:12

    Dat gaat al goed! Ik ga gauw een linkje naar je maken

    • pierraveneta januari 8, 2011 om 23:23

      Hoi Barbara, ik heb je mooie blog al gezien. Kun je er misschien een RSS-feed opzetten? Dan houd ik in GoogleReader bij wanneer je publiceert. Ik ga ook maar eens een blogroll maken.

    • Barbara Jansma januari 9, 2011 om 11:38

      hou die rss werkt weet ik niet, maar helemaal onderaan kun je aanvinken dat je bericht wilt bij nieuwe posts, en met die knop abonnement kan het ook.
      Ik heb nu ook gekozen voor de layout die jij hebt, is mooier.

  7. Ravine januari 9, 2011 om 00:21

    Je kan wel plaatjes in WP commentaren verwerken. Klik in comments op *img* (image) en plaats de url/link. Klaar.

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 12:40

      Ravine, dat klopt. Je moet een reactie plaatsen en dan ‘bewerken’ en daar kun je kiezen links of plaatjes te uploaden. Ik ben alleen niet zeker dat jullie ook je eigen reacties kunnen bewerken. Kan iemand mij dat bevestigen ?

  8. Ravine januari 9, 2011 om 00:55

    Zie ik nu pas: hoe plaatjes in comments in te voegen is onbekend. VK’ers gaan eerst op zoek hoe zij via moderatie anderen kunnen buitensluiten! In WP heel makkelijk: via IP en weblink bannen. Ga maar in het dashboard zoeken hoe toe te passen.

    Een club van ex-VKbloggers oprichten is ook een fluitje van een cent, maar moderatie lijkt bij jullie het allerbelangrijkst!

  9. ingsthawk januari 9, 2011 om 08:48

    Ik kom alleen even kijken of ik mijn hoofd kan zien.

  10. Wim Duzijn januari 9, 2011 om 10:13

    Hallo.
    Plaats je bijdragen ook in de categorie ‘VK-bloggers’. Dan ben je gemakkelijk terug te vinden.

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 13:09

      Dank je voor de suggestie. Ik zal zien of ik dat voor elkaar kan krijgen…

    • tsjok45 januari 11, 2011 om 22:33

      Euh , Wim Duzijn
      Mag ik daar als Belg ook een linkje droppen naar mijn WP blog ?
      Ik was al van bij het begin nogal actief op VK blogs maar dan als reaguurder …Voornamelijk op de blogs van Pierra , Tomaso , en nog enkele anderen die zich voornamelijk met wetenschap ( biologie ) bezig hielden …

      Eigenlijk ben ik een beetje verslaafd geweest aan vk blogs en aan de mooie dingetjes van (bijvoorbeeld )Ramerezi …. Er is ook een heleboel wat ik nog niet heb geexploreerd ( muziek bijvoorbeeld ) maar dat dreigt nu allemaal te verdwijnen ?

  11. ingsthawk januari 9, 2011 om 13:44

    Vraag: kan ik deze reactie na plaatsing bewerken ?

  12. ingsthawk januari 9, 2011 om 13:46

    Antwoord: Nee dus.

  13. ingsthawk januari 9, 2011 om 14:06

    Ho, stop !
    Ik raak het nu even kwijt.

    Bij jouw antwoord van 13:55 staat nu een pilsje ter grootte van een maanraket en in mijn reactie van 14:02 had een Gelders egeltje moeten opduiken. Niet dus.

  14. de stripman januari 9, 2011 om 18:53

    Ziet er goed uit, hoor ! Het zal wel even wennen zijn, maar uiteindelijk gaat het ons wel lukken…;o)

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 19:04

      Ha de Stripman, het is een erg goed idee om op eKudos ta gaan en die als voorpagina te gebruiken zoals bij de Volkskrant. Dan gaat het zeker lukken ! 😉

  15. onderwijszaken januari 9, 2011 om 19:01

    Hoi, heb jij al uitgevonden hoe je hier makkelijk andere webloggers kan vinden en er contact mee kan onderhouden?

  16. pierraveneta januari 9, 2011 om 19:07

    Hoi Edu, makkelijk is het niet, maae eKudos is een goed idee. Aad Verbaast gaat in Februari een lijst opzetten van alle nieuwe blogs. Hou hem in de gaten. Je vindt hem in mijn rechtermarge onder ‘blogroll’.

  17. Tsjok De Clercq januari 9, 2011 om 21:34

    Ok … voor de reaguurder word het dus
    Simpelweg cut en paste van het adres van link en /of foto ?
    = Hetzelfde als op de vk blog

    -Kan je al deze overbodige probeersels van me en ( eventueel ook later ongewenste ) reacties wissen ?

    Nog eentje proberen = naar wikipedia in dit geval
    ( zou je moeten kunnen aanklikken ) —>
    Nederlands

    • Tsjok De Clercq januari 9, 2011 om 21:36

      Niets dus …
      Noppes , Nada
      OK geeft niet

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 21:49

      Tsjok, ik zie de links duidelijk en ook de foto als ik op de link klik, dus het werkt wel. Misschien duurt het even…
      Als je nog een en ander wilt proberen, graag want ik ben zelf ook erg benieuwd of het allmaal naar behoren werkt.

    • ingsthawk januari 9, 2011 om 22:10

      Dit zei je om 22:04 ook al Tsjok

    • Tsjok De Clercq januari 9, 2011 om 22:11

      Pandemie van de chytridiomycosis

      Zorgwekkend was de laatste jaren al de raadselachtige massale bijensterfte.

      Ook vleermuizen geven met kolonies tegelijk de geest; onder de nachtfladderaars houdt een schimmel genadeloos huis.

      Nu kan men biologisch-puristisch betogen dat het uitsterven van dieren sinds de oerknal de natuurlijkste zaak van de wereld is.

      Triceratops, iguanodon, protarchaeopteryx, sabeltandtijger – allemaal gingen ze evolutionair af door de zijdeur.
      Met het significante verschil dat de mens daarmee niets van doen had.

      Vrijwel iedere ziekte en plaag waarmee we in het derde millennium worden geconfronteerd is echter in sterke mate een uitvloeisel van hoe de mens met milieu en natuur omgaat.

      Broeikasverhaal, ontbossing, chemisch afval, antibiotica in veevoeders, monocultuur, industrële overbevissing, plasticberg, bio-industrie – het zijn slechts enkele bewijsstukken voor de these dat de homo sapiens de grootste gesel is van Planeet Aarde.

      Dat de chytriden zich zo voortvarend verspreiden onder amfibieën in vrijwel alle delen van de wereld, heeft wellicht te maken met het feit dat de mens zich tegenwoordig zo eenvoudig naar alle uithoeken verplaatst.

      Kwetsbare dieren en organismen, zelfs die levend in een afgelegen en bedrieglijk veilige biotoop, hebben geen verweer tegen de geluidloos geïmporteerde massamoordenaars op microgrootte.

      Het is te hopen dat de amfibieënschimmel tot staan wordt gebracht. Zonder dat gerustellend gekwaak wordt die vijver nooit meer hetzelfde.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Chytridiomycosis

      http://tropicalis.berkeley.edu/home/husbandry/disease.html

      http://www.fourwinds10.com/siterun_data/environment/plants_and_animals/news.php?q=1218941303

      Amphibian chytridiomycosis

      Amphibian chytridiomycosis is the infection of amphibian skin cells by the microscopic fungus (Batrachochytrium dendrobatidis).

      Batrachochytrium dendrobatidis.
      Two jar-shaped zoosporangium, or thalli (A), and zoospores inside are clearly visible. The discharge tubule is also visible where the flagellated zoospores are released from the thallus (B). Photograph courtesy of A. Pessier, University of Illinois Zoological Pathology Program, Loyola University Medical Center.

    • Tsjok De Clercq januari 9, 2011 om 22:20

      Dit is een pagina ( van tsjok45 site multiply ) die in htlm was omgezet
      Dat werd hier dus perfekt weegegeven … alleen ontbreekt de foto

      Je kan ook geen rechtstreekse link maken door de tags van die site hier te kopieeren ?
      Wel laat ik dat nu hieronder eens proberen

      ( Tags: )
      amfibieen,
      anti creato

      Nee dus … normaal zouden amfibieen en anti creato rechtstreeks aanklikbaar moeten zijn … bovendien ontbreekt het – van anti-creato

    • ingsthawk januari 9, 2011 om 22:23

      Ik zie alleen dit:
      ————————————————————————-
      Dit is een pagina ( van tsjok45 site multiply ) die in htlm was omgezet
      Dat werd hier dus perfekt weegegeven … alleen ontbreekt de foto

      Je kan ook geen rechtstreekse link maken door de tags van die site hier te kopieeren ?
      Wel laat ik dat nu hieronder eens proberen

      ( Tags: )
      amfibieen,
      anti creato

      Nee dus … normaal zouden amfibieen en anti creato rechtstreeks aanklikbaar moeten zijn … bovendien ontbreekt het – van anti-creato
      ————————————————————————–

    • ingsthawk januari 9, 2011 om 22:24

      Hmm… dat was dus via ‘beantwoorden’ onder Tsjoks reactie van 22:20

    • pierraveneta januari 11, 2011 om 00:52

      tsjok, ook een mooie avatar en de amfibieen zijn goed te zien.

    • pierraveneta januari 13, 2011 om 18:29

      Wat probeerde je uit te vogelen ?
      Ondertussen staat de reactie wel mooi onderaan i.p.v. ergens middenin.

      Voor eenieder die hier reageert. Zoek eventueel je eigen reactie en mijn antwoord daarop op in de reactiedraad, want er is iets mis met de chronologie bij dit blogbericht.

    • tsjok45 januari 13, 2011 om 22:50

      – Ik probeerde een plaatje te zetten in mijn bovenstaande reactie van januari 13, 2011 om 18:29 en wel door middel van een htlm code ( gekopieerd van een reactie-code door mijzelf op mijn eigenste wp code ) maar dat is dus mislukt

      – Het zal dus waarschijnlijk niet mogelijk zijn dat te doen en wel als reaguurder op het blog van iemand anders

    • pierraveneta januari 13, 2011 om 23:45

      In een reactie op mijn eigen blog lukt het wel Varaan

    • tsjok45 januari 14, 2011 om 00:10

      juist …
      en dat is erg handig , je kan namelijk in je antwoorden op reacties in je eigen blog , een illustratie insluiten die de zaak verduidelijken … een plaatje zegt meer dan duizend woorden ….

      Maar als gewone reaguurder kan ik geen plaatjes plaatsen en dat is erg jammer …

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 22:09

      Tsjok en ingsthawk, ik krijg jullie reacties op mijn dashboard te zien, maar niet op mijn blog zelf. De tijd heb ik gisterenavond veranderd.
      De reacties staan wel op volgorde, maar als ik ‘antwoord’ i.p.v. ‘reageer’ dan kan mijn antwoord eerder verschijnen dan een later binnengekomen reactie. Wat een gedoe….

  18. Tsjok De Clercq januari 9, 2011 om 21:51

    ik ga het nog eenmaal proberen

  19. ingsthawk januari 9, 2011 om 21:58

    De reactiedraad wordt lekker stekelig zo.
    Ik begrijp alleen niets van de volgorde van de reacties, de tijden kloppen niet en soms verschijnen eerder gegeven reacties veel later dan latere.

  20. ingsthawk januari 9, 2011 om 21:59

    Dat bedoel ik dus !

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 22:04

      ingsthawk en tsjok, ik moet de reacties vaak eerst goedkeuren, niet altijd ?
      De tijd heb ik gisteravond bijgesteld, die stond op Greenwich.
      Ik kan nu ook jullie reacties niet zien in mijn blog, alleen in mijn dashboard, hellup

  21. ingsthawk januari 9, 2011 om 22:06

    Vanmiddag ontdekte ik overigens waar pureblabla zijn paradijs zoekt.

    http://scienceblogs.com/pharyngula/2010/12/the_first_persuasive_argument.php

    interessant en zeer vermakelijk vanaf reactie #71

  22. ingsthawk januari 9, 2011 om 22:12

    De reacties staan hiervandaan bekeken absoluut niet op volgorde. Na 22:06 komt 21:25 bv.

  23. ingsthawk januari 9, 2011 om 22:15

    vast is geen Hier touw ! aan knopen te meer

  24. Eelco januari 9, 2011 om 22:26

    Dat wordt wennen, maar het is vast de moeite waard !

    Dit wordt een soort van volksverhuizing …

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 22:32

      Ha Eelco, welkom. Doen jullie ook mee met de volksverhuizing ? Ik hoop naar WordPress, dan zoeken we dat allemaal uit hoe het zou moeten werken. In de reacties van Tsjok in de e-mail zie ik alles wat hij geprobeerd heeft te posten, maar in het blog is er niets van terug te vinden.

    • Eelco januari 9, 2011 om 22:44

      Ik doe mee, en zal zelf ook weer eens wat blogs proberen te schrijven. 2011 wordt een interessant jaar …

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 22:50

      Ik ben benieuwd ! Laat het weten als je weer een blog hebt. Ik moet zeggen dat WordPress vanavond niet zo goed werkt. Overbelaste site ?

  25. ingsthawk januari 9, 2011 om 22:27

    Pierra, gaat het nog een beetje ? Heb je wel liefhebbende personen in je direkte omgeving ? Je kunt me altijd bellen hoor !

    • pierraveneta januari 9, 2011 om 22:37

      Het is niet bij te houden, bovendien zie ik niet alles terug op het blog. Het wordt niet snel genoeg geupdate. Met die liefhebbende personen zit het wel goed, ze zijn erg begrijpend op het moment. Dat kun je niet zeggen van de energievoorziening. Morgen zit ik een halve dag zonder stroom !

  26. tsjok45 januari 11, 2011 om 12:46

    OK
    Ik denk dat ik het zo ongeveer een beetje in de vingers heb .Ik ben alleszins klaar om hier in reactieruimte en op mijn eigen WP blog te starten

    Er is nog een moeilijkheid waar ik toch nog wat rekening mee moet houden … mijn computer loopt erg gauw vast als ik een beetje heb zitten spelen op WP … maar dat zal wel een euvel van microsoft zijn ( iets met ” Mozilla fire fox ” ? ) . Hopelijk kan mijn zoon of broer ( beiden informatici en softwvan beroep )

  27. tsjok45 januari 11, 2011 om 12:53

    OK
    Ik heb het zo al een beetje in de vingers . Ik ben alleszins klaar om te starten in deze reactieruimte en op mijn eigen WP-blog
    Nog een moeilijkheid waar ik rekening moet mee houden ; mijn computer loopt erg vlug vast wanneer ik een tijdje op WP heb zitten spelen …vervelend
    Maar dat zal wel een euvel van microsoft msn zijn ( iets met Mozilla firefox ?)
    Broer en zoon ( beiden van beroep informatici en software ontwikkelaars ) zullen dat hopelijk wel kunnen oplossen … maar of ze daar ook willen tijd in steken is een andere zaak … Enfin ik zal het hen nog maar eens een paar glazen wijn opgieten , voor dat doen ze het altijd … en als het goed is mogen ze daarna een paar flessen uitdrinken …
    Proost

    • tsjok45 januari 11, 2011 om 13:05

      Godverdomme,
      Wat komt die vorige reactie van januari 11, 2011 om 12:53
      hier nu midden op dat blad doen ….

      Dit is onmogelijk nog te volgen …. spijtig
      Wat een belabberde toestand hier op dat WP

      PS.
      Ik vermoed dat al die “foutjes ” verdwijnen als je de hele zwik “upgrade”
      maar ja , dan moet je natuurlijk betalen … en daar heb ik een broertje dood aan ( neen , niet die informaticus-broer ) ….

      Ik denk dat ik ga afhaken
      en mijn hele zwik alhier ga deleten … Deze stuntelige amerikaanse gratis bull-shit service kan me gestolen worden …Gebruiksvriendelijk is anders

      Ach laat ik het maar nog wat afkoelen vooraleer ik het in het afvoerputje gooi

  28. tsjok45 januari 11, 2011 om 13:25

    -Ik ga het verder allemaal eens uitvogelen op mijn eigen WP blog ….

    Pierra
    Kan je al dat overbodige gepruts verwijderen ?
    Sorry Pierra dat ik je nu met al dat opkuiswerk heb opgezadeld

    Maar laten we hier toch maar met een schone lei beginnen

    Groet

    • tsjok45 januari 11, 2011 om 13:35

      Grrrr….
      Het berichtje hierboven staat hier weer midden op de pagina , maar nu weliswaar onder de tweede reactie van mij op 11-01-2010

      En gevolgd door al die dingen van 9 januari en zo

      Maar goed, we komen er toch … langzaam en met vallen en opstaan :
      ik krijg toch weer wat hoop dat het toch nog zal meevallen met die service …
      Beetje een moeilijke drempel in het begin en een paar uurtjes oefenen ( net zoals de weg vinden op een nieuw muziekinstrument ) … maar dat vermijdt dan weer dat allerlei zwatelaars en domme trollen ook gemakkelijk toegang kunnen krijgen .

      Ieder voordeel hep zijn nadeel ….

    • tsjok45 januari 11, 2011 om 13:38

      gaat goed voorlopig

    • pierraveneta januari 11, 2011 om 13:39

      Ach, Tsjok45 ik laat het gewoon staan. Ik ben zelf erg benieuwd of een en ander goed werkt. Vanavond zet ik een nieuw bericht erop en dan hoop ik dat het beter gaat. Ik zou het wel heel jammer vinden als je je account hier opzegt, want dat gaf toch een leuke sfeer zo. Misschien is blogspot iets voor je? Ik zou maar wat graag blogs van je lezen.

      Informatica is ook mijn stokpaardje niet. En mijn twee broers informatici kunnen hier niet bij helpen….

    • tsjok45 januari 11, 2011 om 14:31

      OK

      ik zeg mijn account niet op …
      er zijn wel degelijk erg veel mogelijkheden
      Het ZIET er nog allemaal erg omslachtig is …

      Vooral het opslaan van komplete documenten met een enkele bewerking is erg interessant

      Ik denk zelf dat het heel goed mogelijk is copies van video’s en muziekbestanden ( ook van het internet ) gemakkelijk op te slaan en te bewaren op het blog

      Maar ik ga dat wel uitvogelen op mijn eigen WP blog

      P.S.
      Ja hoor , er is iets met de “mozilla fire fox “bestanden op mijn computer , zoals ik al vermoede ….
      Mijn broer gaat het morgen verder bekijken en fixen , want nu is hij daarvoor te dronken …. ahahaha

    • pierraveneta januari 11, 2011 om 14:45

      Is hij morgen pas weer helder? Hoe je complete documenten overzet weet ik niet. Dat kom ik nog eens aan je vragen. Ik las net dat CSS bewerking (Style-sheet) wel 15 $ kost. Je moet hier overal voor betalen. En oh ja, de volgorde van de reacties zou moeten kloppen, ik heb het gecheckt. De instellingen stonden goed. Misschien moet je niet op ‘beantwoorden’ klikken, maar gewoon een reactie geven.

  29. Ingrid van den Bergh januari 11, 2011 om 14:20

    Hallo Pierra, fijn dat het je is gelukt. Werkt het gier ook met categorieën (b.v. proza, beeldende kunst, poëzie) en zo ja kan je enkele disciplines noemen?

    • pierraveneta januari 11, 2011 om 14:40

      Ha Ingrid, wat leuk je hier te ‘zien’. Jawel je kunt je blogs in een categorie plaatsen, tot nu toe gebruikte ik ‘VK-bloggers’. Maar ik neem aan dat je meerdere categorieen kunt creeeren. Daarnaast zijn er ook nog de tags, die zouden vooral handig moeten zijn voor de Google-zoekers. Maar de groepen zoals op het VKblog die zijn er niet. Heb je al gehoord dat er een enquete is over het eventuele voortbestaan van het VKblog. Dus misschien is er nog een lichtpuntje…

      Groet,

  30. sLIMME JUF en Brilmansje januari 11, 2011 om 14:22

    Hallo Pierra, fijn dat het je is gelukt.

  31. blutch1 januari 12, 2011 om 00:25

    Via VK-bloggers is het ineens goed te doen.
    Ik was even de weg kwijt hier.

    • pierraveneta januari 12, 2011 om 00:28

      Blutch, heb ook net ontdekt dankzij Wim Duzijn dat alle VKbloggers op WordPress terug te vinden ziijn zolang ze hun bijdragen in een categorie met deze naam plaatsen. Ik zag je blog daar staan !
      Weet jij waarom ikzelf de reactiedraad van dit blog niet volledig kan zien als ik naar de voorpagina van dit blogbericht kijk?

  32. blutch1 januari 12, 2011 om 00:27

    Via VK-bloggers is het goed te vinden.
    Ik was even de weg kwijt hier.

  33. Ravine januari 12, 2011 om 01:17

    Misschien een tip voor degene die pas kort op WP zijn overgegaan. Een nieuwe post schrijven kan zowel in visueel (tekst+codes) als in html. Sommige codes staan via icoontjes wel in html maar weer niet in visueel en andersom. Je kunt bij het schrijven gewoon tussen beide opties switchen zonder tekst kwijt te raken.

    1. comments zijn altijd te bewerken, maar dat lijkt mij nu wel bekend.

    2. foto bewerken: klik op het plaatje en je krijgt afhankelijk van je brower 2 icoontjes te zien. Een delete icoon en een edit icoon. Je krijgt bij de laatste, ook weer afhankelijk van je browser de mogelijkheid het groter of kleiner te maken. IE weet ik niet. FF gewoon ee hoek nemen en kleiner of groter maken. Bij Opera worden procenten gebruikt. Links-rechts-centreren doe je met de opties zoals die in worddocument aanwezig zijn.

    3. scripts draaien kan niet bij WP

    • pierraveneta januari 12, 2011 om 01:27

      Ravine, dank voor de info. html kom ik meestal niet aan, maar het is te overwegen.
      ad 2. ik snap wat je bedoelt, maar het ‘draggen’ van het plaatje werkte niet.

      Heb je overigens enig idee waarom bij mij de reactiedraad helemaal door elkaar staat in de chronologie ?

    • Ravine januari 12, 2011 om 02:11

      1. Zowel visual (tekst) als html is in WP een prima optie om te gebruiken. Nooit problemen mee gehad.
      2. misschien vreemd maar AV progs als firewalls willen wel eens ‘tegenwerken.’
      3. Geen verklaring voor, maar een gokje! Tijdverschil pas later ingesteld?

    • pierraveneta januari 12, 2011 om 10:05

      Wederom bedankt. Ik heb inderdaad het tijdsverschil later ingesteld ! maar veel eerder dan dat de problemen zich voordeden. Toch moet het dat geweest zijn…

  34. René januari 12, 2011 om 22:15

    Kiekeboe, ik ben er ook. Inderdaad even wennen aan de nieuwe html-conventies.

    • pierraveneta januari 12, 2011 om 23:02

      Welkom René, leuk dat je er ook bent. Het is even wennen inderdaad, maar het lijkt erop dat hier ook erg veel mogelijk is. Het belooft heel wat !
      (De reacties staan niet op chronologische volgorde, dat komt waarschijnlijk omdat ik de klok op een bepaald moment heb moeten bijstellen.) In mijn volgende bericht werkt het tot nu toe goed.

      Groet,

  35. Ravine januari 17, 2011 om 03:14

    Ik was in deze dus fout. F*ck…

  36. knutselsmurf januari 21, 2011 om 18:27

    Discussion Settings
    Enable threaded (nested) comments

    Heb je die niet ?
    Als je dat uitzet krijg je dezelfde toestand als bij VKblog, overzichtelijker, vind ik.

    • pierraveneta januari 21, 2011 om 18:33

      Bedankt voor de tip. Ik heb er al gekeken en dat moet inderdaad uitgezet kunnen worden.
      Begrijp ik goed dat je de reactiedraad zoals bij het VK beter vindt ?
      Het probleem hier was waarschijnlijk dat ik de instelling van de tijd ten opzichte van Greenwich versteld had. Daarom stonden de reacties door elkaar.

  37. Pingback:SALAMANDERS | Tsjok's blog

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Footnotes to Plato

because all (Western) philosophy consists of a series of footnotes to Plato

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più - blog personale di Paolo Minucci

Scientia Salon

An archived blog about science & philosophy, by Massimo Pigliucci

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Why Evolution Is True

Why Evolution is True is a blog written by Jerry Coyne, centered on evolution and biology but also dealing with diverse topics like politics, culture, and cats.

Evolution blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

A Public House for Science

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

Glaswerk

Ongepoetst en uit de hand

Aad Verbaast

te gek voor woorden eigenlijk