Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Een terugblik

De statistieken hulpaapjes van WordPress.com heeft een 2014 jaarlijks rapport voor deze blog voorbereid.

Hier is een fragment:

In de concertzaal in het Sydney Opera House passen 2.700 mensen. Deze blog werd in 2014 ongeveer 22.000 keer bekeken. Als je blog een concert zou zijn in het Sydney Opera House, zou het ongeveer 8 uitverkochte optredens nodig hebben voordat zoveel mensen het zouden zien.

De drukste dag van het jaar was november 29th met 207 bezichtigingen. De meest populairste bericht die dag was Arrival or survival.

Met dank aan veel mensen waaronder Gert Korthof, Tsjok DeClercq, Peter Borger, zaaikort, Antoinette Duijsters, Aad Verbaast, Kees Jaspers, Eelco van Kampen en iedereen die ik zou vergeten. Speciale dank aan de topreageerders opgesomd door de ‘hulpaapjes’ van WordPress:

Dit waren de 5 personen die de meeste reacties hebben gegeven op het drukst bezochte bericht:

  • 1harry pinxteren 194 REACTIES
  • 2Arno Wouters 117 REACTIES
  • 3leonardo 54 REACTIES
  • 4Rob van der Vlugt 48 REACTIES
  • 5nand braam 40 REACTIES

Ik dank jullie hartelijk voor het enthousiasme van het afgelopen jaar en hoop van harte dat ook het komende jaar veel discussie teweeg zal brengen.

8 Reacties op “Een terugblik

  1. Rob van der Vlugt januari 7, 2015 om 13:22

    Dat zijn mooie cijfers Marleen. Je laat onvermeld hoe druk je het er zelf mee gehad moet hebben een en ander in goede banen te leiden, ik dank je hoe dan ook hartelijk voor het werk dat je steekt in dit blog. (en nu maar hopen dat ik voor het weekend nog af kom van het beeld van een uitverkocht Opera House, geheel gevuld met klonen van Harry…)

  2. Marleen januari 7, 2015 om 13:33

    Ja Rob, soms druk, maar altijd leuk. Toch is het vaak genoeg een balletje op te werpen, dat daarna gaat rollen en dan ontstaan deze enorme reactiedraden. Voor de geschiedschrijving herhaal ik nog even dat het bericht Arrival or survival 531 reacties opriep (tot nu toe). In de rechtermarge heb ik ook de widget toegevoegd die de meest populaire berichten weergeeft. Zo kan iedereen een beetje meekijken met dit soort statistieken.

  3. jeroenj januari 7, 2015 om 16:57

    Gefeliciteerd en bedankt Marleen (en gasten)! Dit blog is voor mij regelmatig een mooie aanleiding om interessant leesvoer te vinden, weer eens wat wetenschappelijke literatuur door te spitten, beweringen op de letter te wegen en de gedachten te scherpen!

    Komende week komt “how to teach quantum phisics to your dog” dat ik bestelde omdat ik met stomheid geslagen de (in mijn ogen idiote) determinisme/vrije wil discussie las en een leuke ingang zocht in de quantenwereld.

    Naar aanleiding van het overlijdensbericht van Tsjok haalde ik weer even terug wat er nog online te vinden is van het volkskrantblogtijdperk waar ik destijds, op het laatst, een aantal van je huidige actieve volgers tegenkwam en in een jaar tijd een meter boeken bijlas.

    Blijf bloggen!

  4. Marleen januari 7, 2015 om 19:38

    jeroen,

    Dank je zeer voor de aanmoedigingen. Als ik nu zelf ook wat meer kans krijg de aandacht bij de boeken te houden, komt er wellicht ook weer een blog van. Ben nog steeds bezig met Life on the Edge: the coming of age of quantum biology. Het vordert langzaam maar zeker.

    Ik dank jou ook voor je stimulerende reacties vooral onder ‘Arrival or survival’.

  5. nand braam januari 7, 2015 om 21:52

    @ Marleen

    Gefeliciteerd.

    Jouw manier van managen van dit blog vind ik prettig. Je probeert niet voortdurend het beter te weten dan de ander en laat ook rustig de commentaren doorgaan zonder interventies. Je denkt waarschijnlijk: het geen dommeriken die hier reageren, laat ze maar begaan, die hebben mij niet steeds nodig.

    @ Jeroenj

    Ik ben dan wel benieuwd waarom je met stomheid geslagen bent over de (in jouw ogen) idiote determinisme/vrije wil discussie. Hopelijk krijgen we binnenkort nog een reactie van je bij dat onderwerp.

  6. Marleen januari 8, 2015 om 09:14

    Dankjewel Nand,

    Ik denk inderdaad dat we ons hier in goed gezelschap bevinden. En zoals je wellicht gemerkt hebt zoek ik steeds vaker de grenzen van mijn vakgebied op om zelfs dat van anderen te raken. Daar kan wel wat hulp bij gebruikt worden.

  7. Kees Jaspers januari 16, 2015 om 12:48

    Marleen,
    Alsnog een gelukkig nieuwjaar en dank voor je interessante blogs.
    Ken je het volgende artikel?
    https://www.quantamagazine.org/20141126-why-rna-is-right-handed/

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

