Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Nog twee nachtjes…

Rechtstreeks verslag uit Italië.

decemberavond

Nog twee nachtjes slapen en dan weten we of Berlusconi standhoudt. Het is erg spannend en op televisie wordt nergens anders over gesproken. Er wordt veel gespeculeerd over het na-Berlusconi.

Gisteren was er een enorme demonstratie in Rome georganiseerd door de oppositie. Het was een groot succes, maar velen betwijfelen of nieuwe verkiezingen enige verandering op het politieke toneel teweeg zal brengen.

 

Hier wordt het ondertussen koud weer met overdag vorst. We warmen ons met zelfgemaakte erwtensoep.

In afwachting van meer nieuws…

 

erwtensoep

 

De foto’s zijn van gisteren om deze tijd van de dag.

32 Reacties op “Nog twee nachtjes…

  1. laila december 12, 2010 om 17:17

    Ik ben heel benieuwd!.
    Eet smakelijk.

  2. maria-dolores december 12, 2010 om 17:18

    Ik voel met je mee.
    Gewoon de televisie uitzetten!

  3. pierra december 12, 2010 om 17:18

    @laila, dank je. We houden onze adem in.

  4. pierra december 12, 2010 om 17:22

    @maria-dolores, makkelijk praten, mijn marito volgt alles op de voet !
    Terwijl ik de erwtensoep eet denk ik aan emigreren.

  5. Smokey december 12, 2010 om 17:34

    Dat ziet er echt heerlijk uit, Pierra!
    Erwtensoep in Italië lijkt me sowieso extra speciaal.
    Herinner ik me goed dat jij echte Hollandse rookworsten importeerde?
    Tegenwoordig durf ik ook rookworst in de diepvries te bewaren, dankzij jouw tip van toen.
    Berlusconi mag naar een onbewoond eiland worden verbannen.

  6. ron december 12, 2010 om 17:37

    Mmmm, lekker bordje erwtensoep. Goeie tip (wat zijn spliterwten in het Italiaans?).
    Wat de politieke situatie in Italië betreft, ik kan niet meer. Maandenlang worden we overspoeld met berichten die de ene dag in de krant staan en de andere dag tegengesproken worden. En elke keer weer. Vertrouwen-geen vertrouwen. En daarna? Het land ligt als een vis op het droge, wanhopig happend naar adem. En het lijkt of daar niemand zich ook maar iets van aantrekt.
    Ik zal je iets heel ergs bekennen. Ik wist niet dat het RAI-personeel staakte eergisteren. Toen ik de radio aanzette en alleen maar klassieke muziek hoorde, hoopte ik het ergste.
    Verdremo… Forza Nichi!

  7. pierra december 12, 2010 om 17:39

    @Smokey, dat herinner je geweldig goed ! Helaas heeft deze versie een flauwe plasticachtige Italiaanse worst, die laat ik de volgende keer weg.
    Als Berlusconi weggestemd wordt, moet hij berecht worden en dan krijgt hij een bar slecht leven.

  8. Aad Verbaast december 12, 2010 om 17:45

    Da’s ook sterk.
    Zit ik net dit artikel te lezen:http://www.guardian.co.uk/world/2010/dec/12/silvio-berlusconi-rebellion-escape-italy
    Silvio Berlusconi likely to make another astonishing escape
    Zie ik direct daarop je blog..
    Overal is het snert. Smakelijk eten!

  9. pierra december 12, 2010 om 17:52

    @ron, het zijn ‘piselli spezzati’. Je kunt hier alles vinden, behalve de rookworst. Misschien bij de Lidl. Het lijkt heel wat maar de soep is in twee uur klaar.
    Ik ben eerlijk gezegd best bezorgd wat een chaos er zou ontstaan als B. weggestemd wordt. Zoveel mensen die hem op handen dragen….wie weet wat dat bij ze veroorzaakt.
    Fini verwacht niet dat er nieuwe verkiezingen komen.
    Im bocca al lupo e in culo alla balena per noi.

  10. maria-dolores december 12, 2010 om 17:59

    @pierra,
    je kunt toch ook cervelasworstjes (uit Alto Adige) gebruiken? die smaakt bijna net als rookworst.

  11. pierra december 12, 2010 om 17:59

    @Aad, dat is wel erg vers en vreselijk nieuws. (mijn twitter staat uit)
    Dan ga ik toch maar serieus over emigreren denken. Het is werkelijk een plaag, je weet wel zo’n monster uit een horrorfilm dat niet dood te krijgen is, steeds staat het weer wankelend op om opnieuw toe te slaan.

  12. maria-dolores december 12, 2010 om 18:01

    o ja, emigreren…
    ik vraag me alleen nog af naar welk land.
    of naar welke planeet??

  13. pierra december 12, 2010 om 18:01

    @maria-dolores, oh die ken ik niet. Daar ga ik eens naar op zoek, dat zou de soep perfect maken.
    Dank voor je tip !

  14. maria-dolores december 12, 2010 om 18:07

    @pierra,
    dat zijn nogal korte, dikke worstjes, meestal twee stuks in een blisterverpakking.

  15. pierra december 12, 2010 om 18:11

    @maria-dolores, het land is mooi, maar de sfeer wordt steeds slechter. Ook Nederland is momenteel niet zo’n goede optie meer en Frankrijk met Sarkozy is ook niet meer wat het geweest is, alhoewel Parijs?
    Die worstjes, ik ga ze zoeken hoor.

  16. Glaswerk december 13, 2010 om 00:02

    @Pierra: Houd ons aub op de hoogte.
    Lekker bordje zo te zien😉

  17. pierra december 13, 2010 om 08:49

    @Glaswerk, zal ik doen.
    Vandaag wordt er gedebatteerd over Berlusconi’s mogelijke vertrek.
    Maarten Veeger vatte het vanmorgen goed samen (audiofile):http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=13&maand=12&jaar=2010&tijd=06:35&lengte=5&titel=Titel

  18. kuifje simon december 13, 2010 om 11:06

    Hier in een van de armere, tevens lager opgeleide, streken van Frankrijk viert het Front Nationale van Le Pen redelijk hoogtij.

  19. pierra december 14, 2010 om 11:04

    @kuifje simon, dat is ook al geen optie dus. Le Pen kwam op toen ik in Frankrijk woonde (zo’n 25 jaar geleden). Onuitroeibaar !
    Het is overal snert zoals Aad al zei.
    Vanmiddag 14.00 u weten we meer.

  20. pierra december 14, 2010 om 13:47

    Het is een chaos. Politie tegen demonstranten bij palazzo Chigi. Chaos in de stations van alle grote steden waar studenten demonstreren.
    In de Kamer ging men op de vuist.
    Berlusconi heeft het vertrouwen zowel in de senaat als in de Kamer.

  21. Gus Bolden december 14, 2010 om 17:15

    Je weet toch ook wel onderhand dat fascisten gebruik maken van oproer.
    Des te meer agressie, des te meer ze hun gelijk aan hun kant hebben.
    Het is een psychische questie.
    Zo lang hij in de spotlight stond wilde elke vrouw geneukt worden door Mussolini,
    Had er een dagtaak aan.
    datzelfde speelt zich nu af.
    Welke vrouw en of man….wil er geen kindje van Mick Jagger.
    Oeps.
    Veel italiaanse jongetjes heten Marco.
    vanwege die voetballer.
    En dat was nog maar een voetballer, wat dacht je dat macht corrumpeert.
    Weert Giller krijgt ook briefjes van vrouwen in de 2e kamer om….
    Een afspraakje.
    hoeveel Benito’s lopen er in Italië rond. .
    Pierra, ik hou van je, dat weet je, maar ik vraag me af of je wel eens een krant leest.
    Oud nieuws wat nog steeds actueel is.

  22. Gus Bolden december 14, 2010 om 17:18

    Ik moet trouwens 2 keer inloggen ehm 3 keer dus om een reactie te geven. Alle informatie opnieuw.
    Boerekool of zuurkool ga ik maken.
    Nitwit info.

  23. Jacopone december 14, 2010 om 18:33

    Dat is een kort en bondig verslag: snert ;–)

  24. pierra december 14, 2010 om 18:43

    @Gus, je zegt eigenlijk: ‘la storia si ripete’, de geschiedenis herhaalt zich. Je hebt gelijk, het is een beestenbende.
    Zelfs Greet ? Onvoorstelbaar.
    Ik maak een ‘penne all’arrabbiata’ (woedende pasta: NdT vrij vertaald):
    Olie in de pan verhitten, gemalen gepelde tomaten erin, veel peperoncino (cayennepeper) en peterselie.
    @Jacopone, supersnert! Er is tenminste al één generatie die niets anders kent dan een regering met Berlusconi.

  25. Gus Bolden december 14, 2010 om 22:11

    Yep, geschiedenis herhaalt zich. alleen nu met een gretigheid waar ik zelf versteld van sta.
    Ik hoop dat die Berlusconi opgerot is morgen.
    Ouwe lullen staan alleen maar in de weg.

  26. Gus Bolden december 15, 2010 om 09:55

    Need your help. Please.

  27. Gus Bolden december 28, 2010 om 21:54

    Hm, ik zit nu op m’n laptop te typen🙂 Wat is dat vreemd voor me, geen muis, maar zo’n schermpje.
    Ontzettend wennen. ff afwachten of het overkomt.

  28. Gus Bolden december 28, 2010 om 21:55

    Hm, gelukt.🙂🙂

  29. Gus Bolden december 28, 2010 om 21:55

    Hm, gelukt.🙂🙂

  30. pierra december 31, 2010 om 00:46

    @Gus, heb je een touchscreen, want met een laptop kun je ook best een muis gebruiken.
    Waarschijnlijk laadt mijn blog nu ook beter op met je nieuwe laptop.

  31. Gus Bolden december 31, 2010 om 05:56

    Ja, tis een touch screen. En dat gaat heel snel.
    FF aanraken en je zit alweer verderop.
    Klopt, ik kwam zonder gedoe zo op je blog.
    Geen loaden meer, supersnel.
    Er kan een muis aangesloten, maar dat wil ik niet.
    Ik wil hier mee om leren gaan.
    Ik kan alleen nog geen mail versturen, het programma ‘pakt’ niet. Dat moet met die ouwe.
    Maar een maat van me (die is druk met een filmpje maken voor een kroeg morgenavond, ehm vanavond dus) die weet hoe een en ander moet. Dat heeft geen haast.
    Sjees, heb ik 3 computers🙂
    Joh ik zit aan de radio gekluisterd, de top 2000 op radio 2
    Echt tof, alle songs die ik ken. Memorylane.
    Het werkt een beetje als speed of coke, zoiets.
    Moeite om mijn bed in te duiken.
    Still.
    He, een fijne jaarwisseling.

  32. pierra januari 1, 2011 om 08:23

    Een reactie vanaf mijn android

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

