Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Uitkijkpost

Deze twee meeuwen in Venetië bekijken de drukte van toeristen en Venetianen die langs de kaden en op de boten voorbij komen rustig aan vanaf hun paaltjes. Mooie plek. Vandaag zit ik er ook zo bij: via twitter, krant en VKblog is het hele reilen en zeilen in Nederland goed te volgen.

uitkijkpost1
uitkijkpost2

Ik hoop van harte dat het in Nederland niet dezelfde kant op gaat als in Italië, waar de xenofobie hoogtij viert. Maar als Rutte/Wilders zouden winnen, dan mag men eigenlijk nooit meer zo afgeven op Berlusconi en de Lega.
Succes allemaal met het stemmen!

38 Reacties op “Uitkijkpost

  1. antoinette duijsters juni 9, 2010 om 15:02

    Ja Pierra, helaas, ook hier op het blog kan het gebeuren dat je van alles en nog wat beschuldigd wordt, alleen omdat je tegen Wilders en zijn plannen bent. Ik moet er echt niet aan denken dat deze lui aan de macht komen.
    Triest maar waar.
    Mooie foto’s.

  2. Pierra juni 9, 2010 om 15:08

    @Antoinette, oh jee dus ik kan nog beschuldigd worden. Ik moet er ook niet aan denken: alleen het beeld van Nederland naar het buitenland toe al.
    Het ziet er voorlopig niet best uit….

  3. antoinette duijsters juni 9, 2010 om 15:46

    Pierra, het wordt nu een beetje uitvergroot vanwege de verkiezingen, maar het is wel aanwezig. Bovendien heeft de VK verschillende bloggers een tijd geband, omdat ze hun reactie ruimte niet op orde hielden.
    Dit is van de moderatie uitgegaan, maar Rikus blijft beweren dat ik de schuldige ben, omdat ik een opmerking op zijn blog heb gemaakt die bij hem en zijn vriendjes verkeerd gevallen is.
    Dus jij hoeft je nergens druk om te maken. Alleen houd je reactie ruimte netjes:-))))
    Met andere woorden als er reacties komen die te [ bv raschistisch] zijn, moet je ze zelf weghalen.

  4. Pierra juni 9, 2010 om 15:53

    @Antoinette, OK ik houd het in de gaten. Maar dit is een onschuldig blogje. Ik verwacht geen trollen. Vreemd toch dat er op het VKblog zoveel racisten rondlopen.
    Bedankt voor de waarschuwing!

  5. ing.St Hawk juni 9, 2010 om 16:01

    Pierra,
    Met die xenfobie valt het hier nog mee vergeleken met hoe het er bij jou toegaat. Maar ja, zeg nou eerlijk, 58 miljoen Italianen is natuurlijk ook wel om gek van te worden !
    Ik geef het je te doen.

  6. Pierra juni 9, 2010 om 16:21

    @ing. St Hawk, ho, ho, wacht effe, IK ben geen xenofoob! En jij dacht ik ook niet, dus…om wie gaat het hier?
    Ik voel mij over het algemeen zeer betrokken bij de ‘extra-communitari’, zelf ben ik vaak onderwerp van (soms positieve) discriminatie.

  7. De Stripman juni 9, 2010 om 17:10

    Mooie foto’s ! Eigenwijze beesten die meeuwen…;o)
    Je treft het niet: Vanochtend storing op het vk-blog, vanmiddag ligt twitter er uit… Maar met de verkiezingen gaat het goed, hoor. De PVVD in de regering lijkt me niet waarschijnlijk…;o)

  8. Pierra juni 9, 2010 om 17:21

    @De Stripman, haha, de PVVD, ik hoorde zoveel ‘slechte’ peilingen en vreesde het ergste. Hopelijk heb je gelijk. Vanavond weten we meer?
    Tot nu toe nog geen last gehad van de storingen, maar het verbaast me niet. Nederlandse tweets staan de laatste tijd bovenaan zoals gisteren met #nosdebat.
    Fijne dag verder,

  9. martin juni 9, 2010 om 18:33

    Fijn dat je aan ons denkt. Maar ik vrees met je mee.

  10. Pierra juni 9, 2010 om 18:43

    @Martin, ik denk er echt veel aan, ook omdat ik twitter en jullie volg. Maar vooral omdat ik erg bang ben wat er nu ook in Nederland staat te gebeuren. Het zogenaamde strategisch stemmen kan wel eens helemaal verkeerd uitpakken. Berlusconi zou ook tijdelijk zijn totdat de Italianen ‘antilichamen’ aangemaakt zouden hebben. Helaas een heel slecht immuunsysteem hier.

  11. Annelies juni 9, 2010 om 19:22

    Prachtig die kleuren….je zit er weer (sprak ze jaloers;-)))
    Je moet positief blijven denken hoor, als iedereen dat doet moet het goed gaan daar in NL!!

  12. Pierra juni 9, 2010 om 19:36

    @Annelies, gisteren was ik een dagje daar inderdaad, met prachtig weer!
    Je hebt gelijk, maar als je ziet wat er hier voor brokken gemaakt worden (onderwijs en zorg worden compleet afgebroken) dan vrees ik echt voor Nederland. Toch krijg je soms de indruk dat de verkiezingen in Nederland een feestje is. Ik hoop vooral dat het op een feest mag uitlopen.
    Het zal van jou uit ook wel goed te volgen zijn neem ik aan.
    Groet,

  13. Annelies juni 9, 2010 om 19:42

    @Pierra, ja, gelukkig krijgen we hier NL1-2-3 op de kabel, dus rond 21.00 uur ben ik er klaar voor!
    Wat betreft de Italiaanse brokken, persoonlijk denk ik niet dat het die vaart gaat lopen in NL, als de VVD wint zullen ze zeker met een sociale partij (o.a.PvdA) moeten regeren ( ik geloof echt niet dat ze met de PVV in zee zullen gaan)….

  14. Geroma juni 9, 2010 om 23:16

    Hey Pierra!
    Ik ga zo mijn oor weer eens te luisteren leggen om de laatste berichten te vernemen via de TV.
    Ook ik hoop van harte, dat Rutte en Wilders niet met elkaar in zee gaan.
    Het wordt straks dus nog veel spannender welke partijen een coalitie gaan vormen.
    Nog nooit vond ik de verkiezingen zo spannend als anno 2010.
    Hoe gaat het verder daar in Italie?
    ‘ warme groet van hier!!!

  15. Pierra juni 9, 2010 om 23:27

    @Annelies, het lijkt er inderdaad op dat niemand in zee wil gaan met de PVV. Toch moet er iets met die partij gedaan worden. Ik begrijp het nog niet helemaal.
    @Geroma, het is wel heel spannend zeg. Ik zag dat je weer een blog hebt en kom gauw kijken als Wilders ons even rust gunt🙂
    Hier in Italie wordt er ook over bericht, dat Nederland naar rechts draait en hoe…
    Verder hier zonnig maar heet weer!
    Groet,

  16. Annelies juni 9, 2010 om 23:45

    Pierra, wij begrijpen het ook nog niet……er is een einddebat gepland om middernacht maar Rutte heeft al afgezegd omdat hij nog niet weet wat de uitslagen zijn (i e of hij echt gewonnen heeft), allemaal rommelig dus….(het lijkt Italie wel ;-))))
    en laatste nieuws is dat ook PvdA/D66/GL niet komen naar dat debat…..de uitslagen zijn wel erg langzaam deze keer !

  17. Blew juni 10, 2010 om 00:18

    Heerlijk jouw Zilvermeeuwen!

  18. Pierra juni 10, 2010 om 00:23

    @Annelies, heb inmiddels vernomen dat Wilders er alleen zat… wat moet dat worden. De andere partijen zijn nu al achter de schermen met de formatie bezig. Wilders wordt buitengesloten🙂

  19. Pierra juni 10, 2010 om 00:26

    @Blew, ik hoopte al dat je zou komen kijken. Mocht je er een reserve-avatar van willen, dan kun je de foto rustig gebruiken. Eventueel stuur ik je het origineel (meer pixels).

  20. ing.St Hawk juni 10, 2010 om 07:44

    The day after….
    Ach, nu ik er zo over nadenk is Italie misschien zo gek nog niet.
    Zeg eens, staan er bij jou in de buurt geen leuke huizen te koop ? De kans dat ik binnenkort over Permanent Veel Vrije Dagen beschik is nogal flink toegenomen.

  21. antoinette duijsters juni 10, 2010 om 08:32

    Pierra, ik schaam me, ik ben Limburgse en 1 op de 4 Limburgers heeft op de PVV gestemd.

  22. Pierra juni 10, 2010 om 08:44

    @ing. St Hawk, huizen te over, en je bent van harte welkom! Ook namens de Italianen hier.
    Misschien niet echt in de buurt maar wat denk je van deze plek?: http://twitpic.com/1vf9s6
    @Antoinette, ik hoorde het net. Ongelooflijk en treurig. Maar ach, mijn buurman hier stemt op Berlusconi, daar schaam ik me ook best voor.
    Nu zien of Rutte rechts- of linksom gaat, want misschien wordt Wilders wel uitgesloten.
    Sterkte!!

  23. ing.St Hawk juni 10, 2010 om 09:11

    Pierra,
    Ja, dat ziet er natuurlijk prachtig uit maar zoals yuehong_b al terecht opmerkt: Het is de vraag of de buren blij zouden zijn met mijn komst.

  24. Pierra juni 10, 2010 om 09:38

    Yuehong_b weet dat niet maar Nederlanders hebben een erg goede reputatie bij de buren😉
    Het helpt ook als je van een glaasje en een praatje houdt,
    dé manier om sociale contacten te onderhouden. Dus dat zit wel goed lijkt me.

  25. De Stripman juni 10, 2010 om 09:58

    En achteraf valt het allemaal reuze mee, toch ? De PVVD hebben net iets meer dan 50 zetels gekregen. Ruim een 3e van het totaal. Meer dan 60% van de Nederlanders heeft dus op andere partijen gestemd…;o)
    Rita verdonk is zelfs helemaal uit de kamer verdwenen. ‘Ik ben wat dat betreft trots op Nederland’, las ik al ergens ! De rechts-links verhoudingen zijn niet veel veranderd, hooguit zijn de standpunten waar mensen zich achter scharen wat extremer geworden…

  26. Pierra juni 10, 2010 om 10:20

    @De Stripman, Ina tweette vanmorgen dat 15% van de Nederlanders racist is.
    Je bent optimistisch, en dat is mooi, maar ‘wat extremer’ is eufemistisch uitgedrukt.
    We moeten nog zien met wie Rutte in zee gaat.
    Trots op Nederland is een kruimel, was en is van geen belang.

  27. De Stripman juni 10, 2010 om 10:29

    Ooit stond Rita ook op een zetel of 30. Ze zou de nieuwe premier worden. Je ziet hoe snel het kan gaan. Van Wilders komen we ook wel weer op een nette manier af…;o)

  28. Pierra juni 10, 2010 om 10:46

    @De Stripman, de geschiedenis van Rita heb ik indertijd niet goed gevolgd: 30!
    Ik bewonder je vertrouwen in het feit dat jullie van Wilders afkomen, en ik hoop dat je gelijk hebt.
    Ik ben zelf huiverig geworden door de vreemde dingen die hier in Italie hebben kunnen gebeuren.

  29. Jim Hasenaar (oh, ik ben niet ingelogt) juni 11, 2010 om 13:30

    Vandaag zit je erbij, maar we hadden je graag op zo’n paaltje gezien net als de meeuwen. Of wordt de competitie dan te groot?

  30. Smokey juni 11, 2010 om 16:12

    Mooie pastelkleuren, die foto`s. Toevallig heb ik op de Partij voor de Meeuwen gestemd.

  31. Pierra juni 11, 2010 om 16:25

    @Jim (toch ingelogd), ik zat er inderdaad bovenop, helaas wordt alles nu overschaduwd door het voetballen.
    Ik op zo’n paaltje? Vond die twee eigenlijk wel mooi zo, ze houden ook mekaar goed in de gaten.
    @Smokey, dat is wel heel toevallig. Ik wist niet dat die bestond (heb er niets van vernomen).
    Ben je weer wat bijgekomen (ik las dat je erg moe was en je reactieruimte was dicht).
    Wanneer ga je weer naar Spanje?

  32. Smokey Robbinson juni 12, 2010 om 02:35

    @ Pierra , Ja. Binnenkort, moet nog enkele zaken afronden. Ja, zeker , ben moe van alles, o.a. in de lamlendige bureacratie. Ambtelijke molens, ze hebben geen haast en schorten het werk op.Dat schiet dus niet op en het wachten is mede daarop.
    Ja, die bestaat ècht. Al jaren: de Partij voor de Dieren met juriste Marianne Thieme als één op de lijst. Laatst reageerde je bij mij op Q- koortsbericht o.a. over onze- nu ex- minister van Landbouw, Gerda Verburg van het glossy magazine ( die zij op kosten van de partij c.q. staatskas à raison van een paar ton liet drukken…) met het blonde maffe kuifje. Ja, die! :))) Daarop kreeg zij veel negatieve kritiek.

  33. Ingrid van den Bergh juni 12, 2010 om 17:17

    Ha, stelletje verkiezingswatchers. Leuk, dit blog.
    Excuus voor deze late reactie, was even weg.

  34. Pierra juni 12, 2010 om 17:37

    @Smokey Robbinson, de partij van de dieren, die kende ik wel. Ze hebben geloof ik twee zetels. Wat dat betreft is Nederland wel heel speciaal. Zou hier ondenkbaar zijn.
    Ik hoop dat er niet al teveel ambtelijke molens zijn en dat je er gauw doorheen bent al weet ik niet precies waar je nu mee bezig bent.
    @Ingrid, het is alweer een oud blog inmiddels, al blijft het zien wat de VVD nu doet.
    Leuk dat je langskwam.

  35. Smokey juni 14, 2010 om 11:34

    Pierra, een goed hint van jou over Amnesty en Shell. Schaar me erachter. "Dat is pas een oliecrisis.
    De Partij van de Meeuwen" was een variant op de Partij voor de Dieren:) Betreffende waar ik mee bezig ben, daarover volgt nog een blogje.

  36. Gus Bolden juni 14, 2010 om 12:55

    Hm, Partij voor de dieren, in Amerika lachen ze zich slap ‘The Animal Party". :-)))
    Probeerde gister op Google te komen, alles closed. Geen enkele site was te bereiken, weblog niet en…Aleid Truijens die ik erg leuk vind schrijven. Ik kwam ook niet op jouw blog via Google ook niet via een oud stukje op de mijne. .Vermoedelijk was wereldwijd iedereen aan het internetten.
    Vanmiddag Nederland-Denemarken. Ja!!! .Ik ga dus wel kijken🙂
    In sommige kroegen hebben ze nu een deal, je koopt een kaart voor 10 euro en daar kan je dan 16 pilsjes voor krijgen. Wel redelijk slim om je kroeg vol te krijgen, alleen dan zit je tussen dat oranje Nederlandse toetergeblaas, geschreeuw, muziekgedoe en etc.
    Verwerkt mijn tere zieltje dat, dat is even de vraag.
    Je moet vooral natuurlijk niet zegggen "hé, mooi doelpunt!" als Denemarken scoort.
    Pierra, tis hier weer gekkezootje, kroegpuien helemaal oranje geschilderd, straten van huis tot huis met vlaggetjes. Auto’ s oranje geschilderd, luid toeterend rond rijden.
    1 van de vorige keren WK, had ik toevallig een pakje Caballero op de hoedenplank liggen van de auto, werd er ter groet door inhalende automobilisten naar me getoeterd, werkelijk, zo stupide.
    Ze dachten vermoedelijk, "das een arme jongen, die kan geen vlaggetje betalen" maar "hij hoort er toch bij"!!!
    Een gevoel van solidariteit waar ik even aan moest wennen.🙂
    Sindsdien rook ik zware shag.
    Enfin, ik ga toch FF kijken.
    Eerst even uitvogelen hoe de afstandsbediening ook alweer werkt.
    Tja, de VVD en PVV, dat wordt lachen joh, een klucht.
    PVV bestaat voor 48% uit mensen met een lage opleiding, 40% met een gemiddelde opleiding, hm tja.
    65% van de VVD ers wil met de PVV. waar ene Brinkman dwarsligger is, dus gaat misschien de SGP mee regeren, maar Weert Giller wil alle kabinetsleden a.k. Gayparade in Amsterdam mee laten varen op de boten door de grachten.
    Er valt heel wat te lachen hier.
    Groetjes vanuit een redelijk zonnig Nederland.

  37. Pierra juni 14, 2010 om 14:26

    @Smokey, op twitter leer je soms ook nog het een en ander, vooral over de misstanden. Het is in Nigeria een onbeschrijfelijke zooi, een grote gifbron. Het was gisteravond te zien op Zembla.
    @Gus, het VKblog lag gister plat. Gelukkig werkt het nu weer. Ik ben nu met een half oog aan het kijken naar Nederland-Denemarken. Hoorde al over die oranjegekte. Hier is dat helemaal niet terwijl de Italianen vanavond spelen.
    Maar Nederlanders kunnen overal een gekte van maken. Ongelooflijk, wat een feestbeesten.
    Bedankt voor je update over PVVD, want het voetballen sneeuwt alles onder.
    Leuk dat jullie langskwamen, want ik zit hier hele moeilijke teksten te vertalen en kan dus niet bloggen, dat is erg saai, dus zo’n gezellige reactie is dan wel heel erg welkom. Thanx!!
    Ha, zie net eigen doelpunt. 1-0 voor NL!
    …en nu 2-0 Hup Holland Hup.

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

