Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Regenboog

De stormachtige voorjaarsdagen zijn vaak donker, maar zo af en toe schijnt de zon. Dan is het zowel regen als zonneschijn en krijgen we deze mooie regenboog kado.

Eén foto kan niet de hele regenboog weergeven. De collages geven een idee van hoe krachtig de regenboog aan de hemel stond.
De laatste foto laat de dubbele regenboog zien.


picasa

Hemelhoog,
bouw ik een regenboog,
waar ik de kleuren kies,
voor jou.
Jij alleen,
geef ik mijn dromen mee,
zo blijft een stuk van mij,
altijd een deel van twee.

Peter Stevens

12 Reacties op “Regenboog

  1. Martin mei 13, 2010 om 17:31

    Toch apart dat iets dat je ten minste honderd keer gezien
    hebt nog steeds als mooi ervaren wordt. De regenboog
    gaat velen – waaronder ik (en blijkbaar jij ook) -, nooit
    vervelen.

  2. Pierra mei 13, 2010 om 17:43

    @Martin, dit keer stond hij er zo scherp over de hele horizon…ik kon het niet laten, een spektakel.

  3. antoinette duijsters mei 13, 2010 om 18:03

    Zeker, een hele mooie.

  4. Pierra mei 13, 2010 om 19:01

    @Antoinette, een hele boog, meestal zie ik maar een halve. Uniek.

  5. maria-dolores mei 13, 2010 om 22:26

    mooi!
    vind het altijd weer indrukwekkend.
    en een prestatie om hem op de foto te krijgen.

  6. iris kijkt mei 13, 2010 om 22:42

    Regenbogen !! Ik zie ze veel te weinig. Mooiste als ze afsteken tegen een zwarte lucht.Al helemaal zeldzaam.

  7. Pierra mei 14, 2010 om 00:30

    @maria-dolores, dank je, maar zoals je ziet is de collage niet helemaal naadloos verlopen.
    @iris, in werkelijkheid was de lucht ook donkerder, maar heb de foto iets opgekrikt om de kleuren beter te kunnen zien. Regenbogen zijn hier vrij zeldzaam, het weer is vaak statisch, niet zo wisselvallig als in Nederland.

  8. Glaswerk mei 14, 2010 om 01:18

    @Pierra: Mooi geschoten.
    Heb je de pot met goud aan het eind van de regenboog nog gevonden?

  9. 100_woorden mei 14, 2010 om 10:07

    Het is net een opengeslagen boek.
    Het is en blijft een mooi natuurverschijnsel

  10. Pierra mei 14, 2010 om 10:21

    @Glaswerk, de pot met goud stond wel erg ver weg en de boog begon alweer te verbleken. Staat hij trouwens links of rechts?😉
    @100_woorden, dat zag ik later ook. Dat heeft Picasa aan elkaar gelijmd. Het is wel vreemd die randen. Dat moet beter kunnen als je het handmatig doet neem ik aan.

  11. Smokey mei 14, 2010 om 13:00

    Een toer lijkt me om, als is het in twee delen, de totale boog in beeld te krijgen, maar het is je gelukt!
    Mooie foto`s. telkens als ik een regenboog zag vond ik het jammer dat ik geen fototoestelletje bij me had.
    Het gedcihtje vind ik heel fijntjes en teer.

  12. Pierra mei 14, 2010 om 14:53

    @Smokey, Picasa deed het klusje, al zijn de twee delen goed zichtbaar.
    Leuk dat je ook het gedichtje kunt waarderen🙂
    Groet,

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

