Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Ontluiken op muziek

Een lentefilmpje over het ontluiken van het Krentenboompje (Amelanchier) gedurende de afgelopen maand op muziek van Gus Bolden, Spring 2010 speciaal voor deze gelegenheid gecreëerd.


Vrolijk Pasen aan alle VKbloggers!

31 maart 2010

28 Reacties op “Ontluiken op muziek

  1. vuurjuffer maart 31, 2010 om 17:28

    genoten van jullie filmpje
    mooie samenwerking!
    ook voor jou een fijne paas

  2. Pierra maart 31, 2010 om 17:39

    @vuurjuffer, dank je ook namens Gus.
    (De foto’s zijn helaas slecht, maar youtube is nog ‘bezig’. Heb het net pas opgeladen. Gelukkig komt de muziek goed door.)

  3. Maria-Dolores maart 31, 2010 om 17:49

    jullie zijn een geweldig + verrassend team!
    (2.10, 2.11 en 2.31 vond ik het allermooiste)

  4. Pierra maart 31, 2010 om 17:58

    @Maria- Dolores, dat is smooth gegaan. Leuk dat je de foto’s een voor een bekeken hebt. De kwaliteit is inmiddels beter.
    Buona Pasqua!

  5. Aad Verbaast maart 31, 2010 om 18:04

    Mooie samenwerking..🙂
    Hard nodig dat ik een beetje in de Paas stemming kom. Het lijkt nog zo ver weg..
    Maar zo gaat het lukken!

  6. Pierra maart 31, 2010 om 18:10

    @Aad, mooi zo, vandaag (de laatste foto’s) echt paaslicht en paasluchten samen met de muziek van Gus; zo komen we wel in de stemming.

  7. antoinette duijsters maart 31, 2010 om 18:32

    Mooie foto’s, hier zijn ze nog netjes dicht:-)

  8. Pierra maart 31, 2010 om 18:41

    @Antoinette, morgen staan ze hier wagenwijd open🙂
    (ik ga binnenkort weg en wilde toch nog deze paaswens plaatsen, eigenlijk iets te vroeg).

  9. Gus maart 31, 2010 om 19:15

    Jonges!!
    Pierra is vandaag jarig.
    A toast to our weblog Hostess.
    In honour and respect, nog vele jaren!
    Cheers!

  10. Pierra maart 31, 2010 om 19:20

    @Gus, niet verklappen :-))) Maar toch bedankt voor je leuke wensen.
    …alla Salute!!!

  11. ing.St Hawk maart 31, 2010 om 20:06

    Een cadeau van 5 kwartjes en een Krentenboompje. Hoe verzin je het bij elkaar !
    Pierra, van harte met veel brio en fuoco enzo en pas op met de borrel. Je moet nog heel lang mee !!
    Proost !!

  12. coby maart 31, 2010 om 20:11

    Altijd een verrassing, dit samengaan van twee bloggers en hun "ding". Ik kon nu eens de hele weg van het ontluiken volgen, dit witte bloemen zijn dan ook prachtig. De muziek van Gus vind ik lenteachtig en er goed bij passen. Smooth en lenteachtig. fris.
    En jij bent jarig vandaag, ha! Van harte gefeliciteerd, ja van dat verklappen weet ik nu sinds vorige week vrijdag ook alles :-))
    Maar ik wens je een heel goed levensjaar erbij en geniet van pasen en wat je ook voor prettigs gaat doen.
    Een warme verjaardagsgroet aan jou, Coby

  13. antoinette duijsters maart 31, 2010 om 20:15

    Pierra, van harte gefeliciteerd en nog veel goede jaren. En een leuke tijd war je ook naar toe gaat.

  14. iris kijkt maart 31, 2010 om 20:58

    Mooi stuk muziek , had wel langer mogen zijn. En hartelijk gefeliciteerd natuurlijk.

  15. Zaaikort maart 31, 2010 om 21:28

    Nog vele pasens!

  16. ron maart 31, 2010 om 21:42

    Gefeliciteerd en vrolijk pasen.
    Leuke en originele samenwerking. Ben eindelijk ook eens iets van Gus gaan lezen. Veel te laat.

  17. Ingrid van den Bergh maart 31, 2010 om 22:13

    Veeeeeeeeel vroeger dan bij ons maar wat heerlijk en mooi om te zien.
    Met het voortstuwende Take-Five-ritme van Gus Bolden en daarboven een heel eigen, passende muziek.
    Lekker klankidioom, deze compositie.

  18. Pierra april 1, 2010 om 00:08

    @ing. St Hawk, ik drink nog een borrel ook op jouw salute! Bedankt. Fuoco en brio, ik mag het hopen…
    @Coby, ook Gus zal blij zijn dat je het mooi vindt. Zelf vind ik het een verrassende combinatie maar best geslaagd.
    Ik zag het vorige week dat je van alle kanten gefeliciteerd werd. Heel leuk toch!
    Fijne paas- en vakantiedagen.
    @Antoinette, dank je wel!
    @Iris, dankjewel. Gus heeft nog veel meer muziek. Ik hoop dat we er snel meer van mogen horen.
    @Zaaikort, dank je!
    @ron, dank je wel ook namens Gus.
    @Ingrid, de fruitbomen staan ook al in bloei. Toch hebben we hier ook koud en slecht weer gehad.
    Gus zal blij zijn met je complimenten.

  19. Heyta (Ivy) april 1, 2010 om 15:51

    Oei, te laat, gefeliciteerd alsnog ;-))
    Ik zag gisteren het eerste krentenboompje bloeien. Ben bang dat de bloesem er nou weer afgewaaid en geregend is ;-((((
    Maar ook goeie paaswens aan jou. Mooie Italiaanse gewoonte, hier doet men dat niet. Ik weet nog dat wij van onze buren altijd enoooooorme gevulde paaseieren kregen en dat er kaarten met paaskuikentjes verstuurd werden ;-))))

  20. Pierra april 1, 2010 om 16:15

    @Heyta, dank je. Het bericht was eigenlijk niet echt voor mijn verjaardag bedoeld.
    Ik heb inmiddels een enorm chocolade paasei in huis, maar de kippeneitjes worden ook hier nog geschilderd en gegeten. Ook paaswensen worden veel verstuurd (ik weet inmiddels niet beter).
    Fijne Paashaas ook voor jullie.

  21. jeg_synes april 2, 2010 om 00:45

    Hej hej…een verlate verjaardagsgroet, maar uit een goed hart….ik zeg altijd dat iedere dag een verjaardag is….dus van harte!
    Je krenteboompje is prachtig, vooral met de muziek van ons aller Gus er onder….
    je voelt de lentesfeer al…..
    wij hebben ooit een krentenboom in onze tuin gehad, maar die ging heel erg woekeren en toen..helaas….
    moesten we hem wegdoen….😦
    maar nu staat er een hele grote boom, een japanse kers en daar komt heel veel bloesem aan dit jaar, tenminste als we niet meer flinke nachtvorst krijgen, want daar kunnen ze toch niet zo heel erg goed tegen als de bloesem in de knop zit….en dan is het echt Forår…….
    jeggroet

  22. Gus april 2, 2010 om 13:26

    Hé, wat een leuke reacties allemaal ♫ Vuurjuffer, dank je en jij ook een fijn Pasen
    ♫ Maria Dolores, we zijn onverslaanbaar :-))) de foto’s zijn mooi hè, ik vind ze allemaal mooi.
    ♫ Aad Verbaast, eindelijk is er hier een lentezonnetje, het wordt tijd om eitjes te gaan schilderen.
    ♫ Antoinette Duysters, het enige wat ik hier zie, zijn krokussen, tis nog effe wachten. Doorzetten.

  23. Gus april 2, 2010 om 13:47

    ♫ Ing. St Hawk, Ik wou al heel lang iets met de 5 kwarts doen. Er is geen muzikant hier in Groningen waar ik hem nog mee gespeeld heb, dus dacht ik, ik doe het maar zelf. Het onderliggende thema speel ik zo’n 37 jaar, de melodie ontstond spontaan. Gewoon iets vrolijks. De a-tonale tonen…ik moest denken aan…hoe het leven per toeval ontstond, daarna ratio? Intelligentie? Of tegelijkertijd…Jij ook proost en een goed Pasen.

  24. Gus april 2, 2010 om 15:28

    ♫ Coby, Ja het is een beauty van een filmpje geworden, ik stond er zelf ook van te kijken, die hele ontwikkeling. Naar die prachtige bloemen. Alle complimenten voor Pierra!
    Maar… bij deze. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! En jij ook alle goeds voor aankomende jaren.
    ♫ Iris Kijkt, dank je, We waren even bang dat langer misschien saai zou worden, vandaar 3 minuut.
    Een vrolijk Pasen!
    ♫ Zaai Kort, Vele Lange Paasdagen :-))) En…eitjes eten hè!
    ♫ Ron, schaamt U zich ;-))) leuk hè, dat je op afstand Padua/Groningen kan samenwerken, het had best nog wel wat voeten in de aarde om het "over" te krijgen via E-Mail.. Maar ik ga niet in details treden.
    Jij ook een Vrolijk Pasen!
    ♫ Ingrid van den Bergh, ja de Take Five. Astonished toen ik hem voor het eerst hoorde. Joe Morello.
    Ik was geloof ik 8 of 9? Ik kon nog niet eens drummen. Dank je voor je compliment. Die tune, het past wel bij iets vrolijks, Afgelopen week, Pierra vertelde me het thema en popte de melodie naar boven.
    Ik ben n.l. ‘gek’ op de Lente. Eindelijk!!!
    In weerwil van m’n ietwat provocerende stukje laatst😉
    Dat was gewoon puur fun, ik moest n.l. denken aan Mondriaan.
    Die haatte dus echt groen. Hm, hm. Tsja.
    Lustte misschien ook geen eitjes, omdat ze niet vierkant waren🙂
    ♫ Heyta (Ivy) Jij ook een fijn Pasen. Maar wacht op de pruimen kersenbloesem.
    Het bergpad volgend,
    liep ik op wolken, langs
    bloesems in de regen—
    Kitô (1740-1789)
    ♫ Jeg– Synes, dank je voor het compliment, Pierra heeft erg haar best gedaan om de ‘deadline’ voor Pasen te halen. Knippen, bijsnijden….Jij hebt de Japanse kers? Wow! Nachtvorst zit er niet meer in, dacht ik….hoop ik.
    Maar jij en Koen laten je ook niet geheel onbetuigd. Mooie film, choreografie/music!
    Hartelijke groet,
    Gus

  25. koen april 3, 2010 om 17:01

    het dissonante tegenritmisch loopje in het midden is buitengewoon boeiend! Maakt het spannend.
    van harte proficiat Pierra!!! sorry voor vertraagde reactie.
    gr.koen

  26. galadriel april 6, 2010 om 13:32

    ik noem de krentenboom altijd ‘mijn bruidsboom’ zo prachtig vind ik haar en haar rood-oranje bladeren in de herst zijn ook adembenemend.
    Mooi samenwerking tussen jullie!

  27. Gus april 6, 2010 om 16:15

    Hé Koen, excuus voor wat latere reactie. Ik schaam me diep want ik zou de honneurs waarnemen voor Pierra. Ze is even op vakantie.
    Dank je voor je compliment en opmerking. En zeker proficiat voor Pierra!

  28. Gus april 6, 2010 om 16:19

    ♫ Galadriel, leuk hè!!! Die witte bloemen, kan me voorstellen dat je dat vindt, je "Bruidsboom" .
    Maar voorlopig krijgen we hopelijk een long hot summer,🙂

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

