Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Nazomer

Eindelijk dan terug van vakantie. Na een omweg over Nederland kwamen we terecht in het zuiden van Europa. Wie wil weten waar we waren kan op onderstaande foto klikken en misschien raden in welk land wij verbleven; een geweldig vakantieland met oneindig veel eilanden.

music box

Hier volgen wat foto’s die ik zelf heel mooi vind, wat vooral te danken was aan de prachtige omgeving en lichtval.

luiken
 
Jammer dat de vakantie er weer op zit, maar leuk om weer terug te zijn op het VKblog.

Ik doe weer graag mee!!

35 Reacties op “Nazomer

  1. Eelco september 10, 2009 om 17:55

    Ah, naar Trieste en dan rechtsaf (vanuit Nederland dan) !

  2. martin september 10, 2009 om 17:58

    Welkom terug. Lekker gezwommen?
    Mooi stadjes gezien. Ik hoor veel
    enthousiaste verhalen over dat
    vakantieland.

  3. Pierra september 10, 2009 om 18:06

    @Hoi Eelco, kijk je op een kaart of zit je in de auto? In het laatste geval is het linksaf hoor, maar ja dat ligt er ook maar aan waar de neus van je auto naar gericht is.
    @Martin, zwemmen is er niets bij; hele dagen gesnorkeld, onder water gefotografeerd en gevaren. Het is er fantastisch en met een beetje duits kom je er een heel eind. Leuk je weer te horen.

  4. Maria-Dolores september 10, 2009 om 18:09

    leuk dat je er weer bent.
    ik laat de anderen raden🙂.
    lijkt me een mooi land, dat wel.
    ciao

  5. Smokey Robbinson september 10, 2009 om 18:12

    Hai Pierra! Je bent weer terug en hebt zo te zien en te lezen een heerlijke vakantie gehad! Fijn je terug te "zien".
    La Greque?
    Groetjes van
    smokey

  6. Smokey Robbinson september 10, 2009 om 18:13

    P.s. Ik kijk uit naar je onderwaterfoto`s!

  7. Pierra september 10, 2009 om 18:25

    @Maria-Dolores, hoi, het is echt een prachtig land, en gek genoeg was ik er nog nooit geweest. Een aanrader (en zo dichtbij).
    @Hi Smokey, ik zeg geen ja en geen nee. De onderwaterfoto’s zullen nog even op zich laten wachten: het is een heus filmpje dat afgedrukt moet worden en daarna dus gescanned, maar zodra ik ze heb laat ik ze hier zien. Ik ben ook erg benieuwd: het zijn onderwatercamara’s van het Kruidvat, die ik nog nooit eerder geprobeerd heb.
    Groetjes,

  8. coby september 10, 2009 om 21:49

    Hallo Pierra, je klinkt opgeladen en enthousiast. Je hebt vast een fijne vakantie gehad. Leuk je weer te zien en lezen. De foto’s zien er zonovergoten uit. Mooie (vakantie)sfeer!
    Hartelijke groet, Coby

  9. Pierra september 10, 2009 om 22:09

    Hoi Coby, ja het was elke dag zonnig daar, heel mooi. Ik kom gauw weer bij je lezen.
    Groetjes,

  10. Geroma september 10, 2009 om 22:13

    Welkom weer, Pierra….
    Wat een mooi vakantieblog heb je gemaakt!
    Ik had gehoopt dat er een muziekje zou klinken bij het aanklikken van de muziekbox.
    Als ik dat doe, kom ik op je picasa-web-album. Zie ik nog iets over het hoofd?
    Die bovenste foto met het trappetje, vind ik onwijs gaaf……….
    Lief groetje van hier!

  11. Pierra september 10, 2009 om 22:37

    Ha Geroma, als je klikt op de eerste foto krijg je een detail van diezelfde foto met zo’n muziekdoosje met de vlag van dit vakantieland, zodat je kan gissen om welk land het gaat. Maar de meesten weten het al: het is Kroatie. Het was voor mij de eerste vakantie in Kroatie, een ware verassing in alle opzichten, met zoveel ongerepte natuur; in Italie onvindbaar, vervuild of bebouwd. Je ziet dus niets over t’hoofd.
    Ik kom gauw bij je langs.
    Lieve groet terug vanuit Italie.

  12. Dianne september 10, 2009 om 22:47

    mmmm🙂
    regengroetje

  13. Pierra september 10, 2009 om 23:00

    @Hoi Dianne, leuk dat je er was. Hier komt ook regen, de zomer loopt teneinde…

  14. Jeroen de Baaij september 10, 2009 om 23:13

    Pierra, goed je weer te lezen. Zo te zien heb je je vakantie op een mooie plek besteed!

  15. Pierra september 10, 2009 om 23:46

    @Jeroen, ja het was onwaarschijnlijk mooi. Een poosje terug was jij misschien ook met vakantie? Ik zag lang geen blogs meer van je hand.
    Groet,

  16. Gus september 11, 2009 om 03:25

    Pierra, blij dat je weer terug ben, ik reageer morgen.
    tis nu rond half 4 en got to go to bed.

  17. paco painter september 11, 2009 om 09:48

    Ziet er erg mooi uit

  18. Robert september 11, 2009 om 09:57

    Mooi en leuk om te zien. herinneringen
    Groet Robert Kruzdlo

  19. Pierra september 11, 2009 om 12:48

    @ Hoi Gus, Paco en Robert, leuk dat jullie even kwamen kijken en bedankt voor de reacties. Ik kom gauw op tegenbezoek.
    Ciao,

  20. Kokopelli september 11, 2009 om 12:54

    @Pierra: Mooi, ze is weer terug.
    En meteen met een fraai (foto)blog als opwarmertje.
    Groet,
    Kokopelli

  21. Pierra september 11, 2009 om 13:10

    @Koko, ja en VEILIG terug, heel wat avonturen op een gehuurde motorboot waar wel drie keer de motor niet meer van wilde starten terwijl we ver van de bewoonde wereld waren en zowat op de rotsen sloegen. We hebben dus ook nogal wat gepeddeld. Ik ben heel wat sterke verhalen rijker!
    Ik las je blogs uit Griekenland terwijl je daar was. Ik ga je gauw teruglezen om te zien hoe het allemaal afliep.
    Bedankt en groet,

  22. Ivy (Heyta) september 11, 2009 om 14:36

    Mooie foto’s, vooral die tweede. Ik ben dol op dat soort plekjes, die had je op Kythira ook veel.
    Jij was dus wel zo slim een onderwatercamera te kopen! Ik zei steeds dat ik het zou doen, maar het kwam er niet van. Ik ben heel benieuwd naar je foto’s, waar wij zaten zat de baai vol zeeëgels, gekleurde vissen, zelfs zeepaardjes en twee octopussen.

  23. Pierra september 11, 2009 om 15:00

    @Ivy, oh zeepaardjes, wat had ik die graag gezien! Wij zagen ook veel zeeegels, allerlei verschillende vissen en één keer een inktvis. We zijn ver uitgevaren met een boot, maar uiteindelijk is er meer te zien dicht bij de kust.
    Het is nog de vraag of de foto’s wel gelukt zijn. Moeilijk om met een snorkel door het kijkglaasje van de camera te kijken en te ‘mikken’. Ik hoor er volgende week meer over. Ik kom gauw bij je kijken.
    Groet,

  24. meneer_opinie september 11, 2009 om 15:33

    = Eindelijk dan terug van vakantie= Dat lees je niet vaak🙂 Je gaat me toch niet vertellen dat je zo’n heimwee had naar het VK-blog??? Mooie fotos trouwens. Vooral de eerste vind ik leuk. Zo’n juke-box zou ik ook wel willen hebben.
    En het zal geen Euroland geweest zijn anders was die muzic box wel erg duur… Een of andere republiek in het voormalige Joegoslavie vermoedelijk. Maar ik zou niet weten welke.

  25. ing. St Hawk september 11, 2009 om 16:16

    Geen lekkerder bed dan je eigen bed. Welkom terug en bedankt voor je reactie op mijn uitsterfverhaaltje.
    Het toeval wilde dat op het moment dat je die reactie schreef een jachtluipaard in de USA een wereldrecord voor landzoogdieren op de 100 meter liep. 6,63 sec. als me goed herinner. Ik moet het virus nog zien dat deze kampioen gaat inhalen.

  26. Lokhof september 11, 2009 om 16:58

    Kroatië, prachtig!
    Zelf was ik deze zomer op Cres.
    Daar heb ik ook een paar blogjes aan gewijd.
    Groet,

  27. Eelco september 11, 2009 om 17:04

    @pierra:
    Oeps, rechtsaf is inderdaad direkt de zee in … vanaf Trieste rechtdoor is beslist de drogere optie … en dan nog even dat reepje Slovenie door.
    Ook nog op Krk geweest ? Daar heb ik mooie herinneringen aan …

  28. Pierra september 11, 2009 om 18:23

    @Meneer Opinie, het VKblog was ik eerlijk gezegd meteen vergeten na vertrek. Toen ik eenmaal weer thuis was, had ik wel weer zin om de blogs te lezen, maar tjee, wat een tijd gaat er in zitten! Je kunt echt heel veel doen op een dag zonder bloggen.
    Idd Kroatie dus. Een heerlijk vakantieland.
    Nu wilde ik mijn foto’s bewerken en doet m’n Photoshop 7 het niet meer. Ik hoorde al spreken over GYMN (?). Ik meen dat Kokopelli daar over schreef.
    @Ing. St. Hawk, ongelooflijke snelheid, maar dan moet-ie wel blijven rennen om dat virus voor te blijven. Lawrence Krauss is trouwens uitverkocht in het Nederlands, voorlopig geen herdruk werd me verteld. Dan ga ik het hier in het Engels wel kopen.
    @Lokhof, ik kom gauw kijken.
    @Waarschijnlijk het beste rechts houden en dan de weg volgen.
    Helaas Krk niet gezien. Wij zaten wat hoger dus dat houden we nog te goed. We waagden ons slechts op kleine onbewoonde eilandjes.
    De steden in Istrie (dat ooit Italiaans was) hebben prachtige monumenten en doen heel Italiaans aan. We zagen zelfs Venetiaanse huizen, soms nog mooier dan in Venetie.
    Groetjes aan allen,

  29. Gus september 11, 2009 om 20:23

    Kan me voorstellen, daar gaat tijd inzitten, al die blogverslaafden die maar stukjes schrijven, allemaal moeten inhalen. gaat wel een week overheen denk ik. En ondertussen schrijven ze weer nieuwe.
    Na ‘dat ‘ allemaal gelezen te hebben, hangen de vellen er bij en is het onderhand weer tijd voor vakantie.
    Je eerste foto!!! Notabene, 4 Beatle-songs.
    De 2de/3de/4e foto geven een goeie sfeer-impressie.
    Heb je het reizen met een vliegtuig gedaan, of met een camper?
    Nog mooier dan de huizen in Venetië!? Hm.
    Maar oké, ik ben niet in Istrië geweesd. Dus ik kan niet oordelen.
    Onbewoonde eilandjes, hmmmm. Heerlijk.
    Photoshop…kan je er niet een versie overheen zetten?
    De ouwe er afhalen en opnieuw installeren?
    Of…?
    GYMN. Geen flauw idee.
    In irfanview kan je ook een hele hoop doen, meen ik.
    Wellcome back en neem de tijd voor de onderwater foto’s.
    Hartelijke groet,
    Gus

  30. Pierra september 11, 2009 om 21:00

    @Hoi Gus, zeg dat wel, een hele klus, maar het blijft leuk!!
    Je hebt goed naar de foto gekeken: we hebben ze bijna allemaal afgespeeld.
    We reden eerst met de auto naar NL; 12 uur jakkeren op één dag, daarna weer terug; idem. Gelukkig is Istrie (Pula of Pola) hier slechts zo’n 4,5 uur vandaan, dus dat viel weer mee. We hadden een huisje op 150 m afstand van de zee. Beter kon niet.
    Ik moet Kokopelli teruglezen om erachter te komen hoe en wat betreffende GYMP (?).
    Leuk je hier weer te treffen.
    Ciao,

  31. Smokey Robbinson september 20, 2009 om 13:53

    Je hebt zo te lezen veel achterstallig blogleeswerk Pierra. Take it easy, anders kun je zo weer op vakantie:))) Niet dat dat zo erg is, zo te zien aan de mooie foto`s. Spannende avonturen ( pech met de motorboot etc.) zijn achteraf het leukst.
    Groetjes,
    smookje

  32. galadriel september 23, 2009 om 15:50

    prachtige foto’s inderdaad, Kroatië lokt…door jouw foto’s en door dat snorkelen😉

  33. Pierra september 23, 2009 om 16:06

    @Smokey, ik zit inmiddels weer middenin de ‘discussie’blogs (Wilders), alhoewel ik daar niet echt aan mee doe, ook al heb ik alles via tv gevolgd.
    Die dag op de boot is inderdaad de sterkste herinnering aan de vakantie en ook het leukst!! Vandaag of morgen wat onderwaterfoto’s, al is dat een beetje ‘in het water gevallen’.
    @Gala, ja het is bijna een reclame-site voor Kroatie, maar het is daar overal prachtig aan de kust. Meer landinwaarts zijn we nog niet geweest dus daar kan ik weinig over zeggen. Hier en daar merk je wel dat er nog niet overal westerse welvaart heerst, auto’s uit het communistisch tijdperk, grauwe industrie-zones en een mooi maar erg arm platteland.
    Ik zag dat je een nieuwe bijdrage hebt. Ben benieuwd.
    Groet,

  34. Zwollywood september 23, 2009 om 23:09

    Oh, vertel ons ook over die onderwaterfotografie….de camera die je gebruikt, je ervaringen. ….en ik hoop dat we daar ook wat foto’s van mogen zien. Ben zeer benieuwd.

  35. Pierra september 23, 2009 om 23:14

    @Zwolly, over een uurtje of zo staat het op mijn blog. Tot gauw.
    Groet,

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

