Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Van land naar stad

Wie aan Italië denkt, denkt meestal aan glooiende heuvels met blauwe lucht, een brandende zon en statige cypressen. Toch kan het Italiaanse land heel verschillend zijn. Neem nu de Po-vlakte, waar ik woon. Het is er zo vlak als in Nederland, behalve dat je met helder weer de Dolomieten kunt zien.
Het weer is trouwens vaak niet al te best. Vandaag is het al sinds vier dagen bewolkt met af en toe regen. We hebben een aantal weken geleden al een paar dagen buiten kunnen zitten, maar nu zijn de deuren weer dicht en is de verwarming weer aan, terwijl het in Nederland nu zo’n mooi lenteweer is.

Veel inspiratie voor een blog brengt dat niet, dus laat ik wat van de stad zien waar ik vlakbij woon. De foto’s zijn van vorige week toen het prachtig warm weer was. Ik ging toen met een vriendin het centrum in waar we eerst koffie dronken met uitzicht op het Palazzo della Ragione.

Daarna gingen we de markt op waar er twee steltlopers een tango dansten op muziek van een trekzak.


Daarna bekeken we de uitgestalde etenswaar en kochten wat voor de avond.

Op de terugweg kwamen we weer langs het Palazzo della Ragione en het oude Universiteitsgebouw.

We hebben echt genoten van deze wandeling. Dit weekend zal het zo’n 24°C worden. Eindelijk!

Hier kun je nog meer foto’s bekijken. Klik op ‘slideshow’ om de foto’s met hogere resolutie te zien.

15 Reacties op “Van land naar stad

  1. Jeroen de Baaij maart 31, 2009 om 18:41

    Mooie foto’s, pierra, en die weersvoorspelling belooft nog veel meer moois!

  2. coby maart 31, 2009 om 19:38

    Heb genoten van het kijkje in de stad, Pierra.
    Het ziet er toch even anders uit dan in Nederland, ook al is het hier nu mooi lenteweer aan het worden. Al die lekkernijen, die vis, die soorten rijst, het witte goud… Heerlijk!
    Die steltlopers maken altijd indruk, vind ik. Het heeft iets vervreemdends en ze zijn zo groot!
    Hartelijke groet, Coby

  3. Double.Dutch maart 31, 2009 om 23:29

    @ Pierra. Fijn om even met je mee te lopen. Mooie stad. Heerlijke kleuren in de lentezon. ’t Voorjaar lijkt er nu echt aan te komen. Daar en hier. Dit weekend huren we een trekkershut in de buurt van Oldenzaal. Twee dagen lopen. Hopelijk levert dat ook zulke zonnige beelden op.

  4. pierra maart 31, 2009 om 23:40

    @Jeroen, ja nog een paar dagen, dan komt de lentewarmte hier ook te voorschijn.
    @Coby, het was een mooie wandeling. Ik loop zo nu en dan ook graag mee met wandelende bloggers in Nederland. De lente is in Nederland weer heel anders met de sappige grond en bloeiende bloembollen.
    @DD, Alvast een fijn weekend gewenst en ik hoop dat je ons ook wat van je wandelingen laat zien. (zie reactie Coby). Ik woonde meerdere jaren bij Enschede in de buurt en ken de regio goed.
    Groet allemaal,

  5. Gus april 1, 2009 om 03:16

    Het valt wel mee hoor, de lente hier.
    Nog steeds de CV aan.
    Kreeg wel ontzettend trek, toen ik die asperges zag, hmmmmm.
    Maar eens een boterbammetje smeren, pindakaas met surinaamse sambal.

  6. alettavanleeuwen april 1, 2009 om 09:10

    Moooooi ;^)

  7. PeterV april 1, 2009 om 14:09

    Afgelopen zomer ben ik ‘verliefd’ geworden op Toscane. Die combinatie van warmte, de kleuren en (vooral) het eten. Het Italiaanse eten is tegenwoordig veruit mijn favoriet.
    Ik nam me voor om voortaan elk jaar af en toe effe naar Pisa te vliegen. Begin oktober deed ik dat voor het eerst. Dat ging nog net, wat het weer betreft. Ik houd nu in de gaten vanaf wanneer het daar weer aangenaam is. Zal eind van de maand zijn, is het niet?Reactie is geredigeerd

  8. Zwollywood april 1, 2009 om 16:33

    Over welke stad je het hebt ontgaat me even.
    Het is hier heel lekker voorjaar. De hommel slurpt honing uit mijn blauwe druifjes die ik op het balkon heb staan.Reactie is geredigeerd

  9. pierra april 1, 2009 om 18:31

    @Gus, pindakaas is hier tegenwoordig gelukkig ook te krijgen. Heerlijk.
    @Aletta, misschien in het echt nog mooier?
    @PeterV, Eind April kun je rustig op zacht weer rekenen. Toscane heeft vaak beter weer dan de Po-vlakte. Leuk dat je zo dol bent op Italie en het eten.
    De vliegtickets naar Rome zijn vaak spotgoedkoop. Mijn broer koopt ze wel eens zonder te weten of hij dan kan. Lukt het hem niet om vakantie te nemen dan is hij maar heel weinig geld kwijt.
    @Zwollywood, De foto’s zijn van Padua, (dicht bij Venetie). Tja, blauwe druifjes, schattig gewoon.
    Bedankt allemaal voor jullie reacties,
    Groet,

  10. pierra april 2, 2009 om 13:18

    @Paco, Fijn dat je het mooi vindt.
    Groet,

  11. gianni april 8, 2009 om 20:33

    wat een pracht…wat een land…wat een mensen..waneer kan ik langskomen

  12. pierra april 9, 2009 om 18:06

    @Gianni, Ik zou zeggen, anytime. Helaas heb ik net bericht dat er veel werk te verstouwen zal zijn. Daarom ben ik vanaf vandaag nog maar zelden on-line. Bedankt voor je reactie!
    Groet,

  13. Akelei mei 20, 2009 om 15:39

    Daar word je toch helemaal blij van, van zo’n groentestalletje!

  14. pierra mei 20, 2009 om 16:30

    Leuk, Akelei dat je even langskomt. Stel je een markt voor vol met dit soort stalletjes, dat past niet op de foto. Hier gaat de ‘bovenklasse’ inkopen doen voor luxe diners.
    Groet,

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

mjusicamanti.wordpress.com/

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

