Op zoek naar de klepel

bij dezen en genen

Waarom blog ik? blognummer 250.009

computer
plaatje van http://www.logifranchi.it

voor mij is het bloggen iets nieuws en ben dan ook pas kort geleden begonnen. ik merkte gaandeweg dat ik meer betrokken raakte bij het nieuws ook al heb ik minder tijd om de krant te lezen, want veel bloggers (ik lees ze bijna allemaal) bloggen over actualiteiten.
Ik heb al veel nieuwe muziek leren kennen en ideeen opgedaan door het bezoeken van andere blogs.
Ook het schrijven over de onderwerpen van mijn eigen blog, maakt dat je je in de materie verdiept. Hoewel ik graag over de wetenschap blog, is mijn blog in ‘studie’ geplaatst, omdat het voor mij echt studie betekent over een wetenschappelijk onderwerp te bloggen.

Ik denk ook dat het VK-blog bijzonder is, want er wordt heel actief geblogd en gereageerd, met soms wel heel scherpe reacties. Het is opvallend dat de meeste bloggers tussen de 40 en 60 jaar oud zijn. Ikzelf zit daar midden in en hoop me er dan ook steeds meer thuis te voelen. Ik woon al vele jaren in het buitenland en vind het leuk mij onder het volkskrantvolkje te begeven.

Zo langzaamaan heb je ook het idee een aantal bloggers te ‘kennen’. Zo heb je je favorieten en het is leuk om ze steeds weer tegen te komen op de verschillende blogs.
Ik merk dat ik wel moet oppassen om er niet teveel tijd in te steken, je raakt er waarschijnlijk makkelijk aan verslaafd.
Tot nu toe heb ik altijd erg leuke reacties gehad en bedank hierbij dan ook iedereen voor zijn/haar bijdrage aan mijn blogs.

Met vriendelijke groet,

Pierra

P.S. Alle waarom blog ik-blogs van medebloggers zijn hier te vinden.

16 Reacties op “Waarom blog ik? blognummer 250.009

  1. martin maart 7, 2009 om 12:39

    Jij ook bedankt voor je mooie foto’s van de afgelopen tijd.

  2. coby maart 7, 2009 om 12:45

    Ik mag graag bij je (foto’s) kijken, Pierra, ik heb je ook pas net ontdekt. Soms gaat er een tijdje overheen voor je een nieuwe mensen ontdekt, het is simpelweg niet bij te houden allemaal. Leuk dat je blogt uit studie-overwegingen, dat wist ik niet.
    hartelijke groet, Coby

  3. Rolf van der Marck maart 7, 2009 om 13:09

    Zó leer je nog eens blogger kennen! Gelukkig is er voor alles ;n eerste keer.

  4. Aad Verbaast maart 7, 2009 om 13:12

    Bloggen als inspiratiebron.. Voor mij ook heel herkenbaar. Een brede waaier aan mogelijkheden en informatie. Daar kan geen tijdschrift of krant tegenop. Zeker omdat er ook nog eens interactie is..

  5. Theodorus maart 7, 2009 om 13:13

    Prettige kennismaking.

  6. Kokopelli maart 7, 2009 om 13:25

    @Pierra: Voor mij een reden om hier vaker op bezoek te komen. You convinced me!! ;-)))
    Groet,
    Kokopelli

  7. 100_woorden maart 7, 2009 om 14:52

    Het nieuwe gaat er na verloop van tijd vanaf en dan moet er iets zijn dat overblijft en je drijft om door te bloggen. Zolang dat maar geen dwangmatig gedrag is, zoals bij een verslaving.

  8. pierra maart 7, 2009 om 17:59

    @Allen hartelijk dank en prettig kennis te maken. Ik zag dat Zoe gewonnen heeft. Ik heb wel de indruk dat er een enorme sprong is gemaakt van zo’n 150 blogs. Vanavond hoop ik in alle rust jullie motieven voor het bloggen te leren kennen door ook (weer) eens bij jullie op bezoek te komen.

  9. edu maart 7, 2009 om 18:10

    Leren kan nog steeds op het VK-weblog en hopelijk blijft dat zo!

  10. Gus Bolden maart 7, 2009 om 19:20

    Ja jeetje, dacht ik dat je een stukje zou gaan schrijven waarbij m’n hersens weer van knarp en knier gingen, krijg je zoiets.
    Kom op Pierra, zet m’n vastgeroesteverstand weer in de 5de versnelling.
    Verslaving, maar wel een leuke.
    Wat vindt je van de stelling:
    Wie nu nog varkensvlees uit de bio-industrie koopt, verdient het om de rest van zijn leven met 40 mede-asocialen in een stilstaande lift te worden opgesloten en gevoederd te worden met doodgekookte elleboog-macaroni. (Sylvia Witteman)
    Ik ben het er geheel mee eens, tevens veroordeel ik mensen die margarine eten i.p.v. roomboter. Celstraf, op water en brood is nog niet goed genoeg voor ze.
    Maar bloggen is leuk, kwist trouwens niet dat er wedstrijdjes waren, ‘dat’ lijkt me nou juist weer heel vervelend.
    Het winnen zou voor mij reden zijn om gelijk te kappen.
    Soms kijk ook wel eens bij andere blogs en dan zie ik ‘al weken lang’ geen enkele aanbeveling of reactie, dat is natuurlijk ook lullig.
    Kan me voorstellen, dat je daar in een diepe depressie van raakt.
    Heb je een antwoord op de meest indringende wereldproblemen, leest niemand het.
    Stiekem doe ik dan een aanbevelinkje.
    Oh gott en dan hebben we morrege vrouwenblogdag, maak er wat moois van.

  11. pierra maart 7, 2009 om 22:59

    @Edu, Dat lukt vast wel.
    @Gus, Van het varkensvlees kan ik me voorstellen, Daar heb ik bijvoorbeeld laatst een blog over gelezen en met videobeelden, heel schokkend, was het misschien van jou?
    maar margarine?
    Ik vond dit spelletje wel leuk ook omdat er een aantal blognummers ‘verdwenen’ zijn, waarschijnlijk door bloggers die hun stukje voor morgen hebben vaststaan.
    Ik hoop gauw weer iets leuks voor je hersens heb. Eerst moet ik de mijne weer aan het werk krijgen.
    Tot morgen,

  12. Iers Dagboek maart 8, 2009 om 01:27

    @pierra:
    welkom bij het groepje expatrianten.

  13. Ingrid van den Bergh maart 8, 2009 om 19:13

    Helder en bondig. Welkom.

  14. pierra maart 8, 2009 om 20:31

    @Iers dagboek, groepje?, ik krijg steeds meer de indruk dat we met heel veel emigranten zijn.
    @Ingrid, bedankt!

  15. Iers Dagboek maart 8, 2009 om 20:53

    @Pierra:
    Ja….verdomd interessant he? Brazilie, Cambodja, Thailand, Ierland, Frankrijk…..oh Italie natuurlijk….Reactie is geredigeerd

  16. Geroma maart 18, 2009 om 02:13

    Welkom, Pierra!
    Wellicht gaan wij elkaar nog ontdekken?
    Lijkt me leuk….

Praat mee en laat hier uw reactie achter

Zwervende gedachten

Een filosoof over argumentatie, biologie, handelingstheorie en wat hem verder invalt

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

per amanti della vera musica

SangueVivo

Ancora solo un battito in più

Microplastics

INTERREG MICRO PROJECT

Scientia Salon

Philosophy, Science, and all interesting things in between

Infinite forme bellissime e meravigliose

si sono evolute e continuano a evolversi

Vita da simbionte

perché collaborare è talvolta meglio che combattere

Meneer Opinie

Altijd een mening, maar niet altijd gehinderd door kennis van zaken

The Cambrian Mammal

An evo-devo geek's scientific meanderings

Evolutie blog

bij dezen en genen

The Finch and Pea

The Public House for Science...

voelsprieten

* wonder van het alledaagse *

the aphid room

All about aphids... not simply bugs|

kuifjesimon

Just another WordPress.com site

The Amazing Comics Men

Comics by Dutch cartoonists Jan the Stripman & Wim the Mysterious Helpman

Barbara Jansma

Prenten, spotprenten en schilderijen

